0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی تأثیر محیط آموزشی منعطف بر ارتقاء هوش فرهنگی دانشآموزان و تأثیر آن بر انگیزه تحصیلی دانش آموزان ابتدایی شهرستان ساری
نویسندگان :
معصومه حسن پور
1
سید عابدین خدادادی
2
سید محمد اندرامی
3
1- دانشگاه فرهنگیان مازندران- پردیس فاطمه الزهرا(س) ساری
2- دانشگاه فرهنگیان مازندران
3- دانشگاه فرهنگیان مازندران- پردیس فاطمه الزهرا(س) ساری
کلمات کلیدی :
محیط آموزشی منعطف،دانش آموزان ابتدایی،هوش فرهنگی،انگیزه تحصیلی
چکیده :
این مطالعه با هدف بررسی تأثیر یک محیط یادگیری انعطاف پذیر در تقویت هوش فرهنگی و تأثیر بعدی آن بر انگیزه تحصیلی دانش آموزان مدارس ابتدایی در شهرستان ساری انجام شده است. شرکت کنندگان در این تحقیق شامل 300 دانش آموز ابتدایی است. این تحقیق با استفاده از یک طرح تحقیقاتی کمی ، تحقیق به طور سیستماتیک داده ها را برای تشخیص الگوهای و روندها تجزیه و تحلیل می کند و نیز از تجزیه و تحلیل واریانس (ANOVA) به عنوان آزمون آماری برای ارزیابی اهمیت تفاوتهای مشاهده شده استفاده می کند. یافته های اولیه حاکی از رابطه قابل توجه بین قرار گرفتن در معرض یک محیط یادگیری انعطاف پذیر ، افزایش هوش فرهنگی و افزایش انگیزه تحصیلی در بین شرکت کنندگان است. نتایج این مطالعه بینش های ارزشمندی را در زمینه آموزش و پرورش به ما می دهد و نیز با تأکید بر اهمیت محیط های یادگیری سازگار در تقویت هم هوش فرهنگی و هم انگیزه تحصیلی در دانش آموزان دبستان نقش محیط های منعطف آموزشی را بیش از پیش روشن می سازد
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی ضرورتهای فراگیری آموزشهای پایه دانش سیاسی برای دانشجویان تمامی رشته های دانشگاهی کشور
محمد کریم زاده - مهدی بهجتی اردکانی
تبیین ارتباط فناوری اطلاعات و بهرهوری سازمانی با نقش واسطه ای یادگیری سازمانی در دبیران تربیتبدنی شهر بیرجند
نرگس فروتن - مریم صحرانورد - صفورا کدخدازاده
تاثیر روش های تدریس در آموزش پایدار فراگیران
علیمحمد فلاح اندواری
نقش یادگیری معکوس در یادگیری مهارت اندازهگیری در درس ریاضی
رضا براری - شکوفه انصاری - مینا صائبی
گذری بر پذیرش عدم قطعیت و تحمل ابهام در تعلیم و تربیت پساکرونا
هادی کازرونی شامیری
عوامل موفقيت معلم
محمدرضا محمدزاده رهنی - حسن فریدی
دلایل انتخاب شغل معلمی در ایران
سید رضا ابراهیم پور - فرسا اصغرپور علمداری
نقش تفاوت های فردی در برنامه ریزی درسی
نیما جمشیدی کمرودی - سیده سارا میری شهنه کلائی
بررسی تأثیر طرح آموزش نانو بر ارتقای دانش، نگرش و مهارت پژوهشی (مطالعه موردی: دانش آموزان دوره اول متوسطه ناحیه دو ساری)
حسین احمدی - فاطمه ذبیحی حاجیکلایی
چگونه توانستم سر درد دانش آموزم (علی )را با مدل جدول تناقضات هنگام پرخاشگری در کلاس کاهش دهم
محمدرضا اسماعیل پور - زهرا دارایی - حامد نوراللهی - سید محمد ساداتی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0