0% Complete
صفحه اصلی
/
ششمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
نقش یادگیری معکوس در یادگیری مهارت اندازهگیری در درس ریاضی
نویسندگان :
رضا براری
1
شکوفه انصاری
2
مینا صائبی
3
1- آموزش و پرورش بابل - دانشگاه فرهنگیان شهید رجایی بابل
2- آموزش و پرورش بهشهر
3- آموزش و پرورش رشت
کلمات کلیدی :
یادگیری معکوس، ریاضی، ابتدایی، اندازهگیری.
چکیده :
این تحقیق با هدف اصلی تاثیر استفاده از یادگیری معکوس بر یادگیری درس ریاضی دانش آموزان پایه ششم پسر کلاردشت انجام گرفت. جامعه آماری تحقیق حاضر شامل کلیه دانش آموزان پایه ششم ابتدایی شهر کلاردشت در سال تحصیلی 1400-1399 به تعداد 327 نفر مي باشد؛ که با بهره گیری از نوع پژوهش تعداد 30 نفر به عـنوان جامـعه نمونه و به روش نمونه گیری دردسترس برگزیده شدند. ابزارهای مورد استفاده شامل آزمون اندازه گیری که بر اساس اهداف درسی که در کتاب راهنمای تدریس ریاضی ششم منتشر شده، تدوین شده و روایی آن مورد تأیید متخصصین امر قرار گرفت؛ استفاده شد. جهت تجزیه و تحلیل داده ها پس از جمع آوری داده ها، در رایانه تحت برنامه SPSS24 ثبت و از آمار استباطی نیز به منظور پیداکردن تأثیر استفاده از یادگیری معکوس بر یادگیری ریاضی از آزمون t مستقل استفاده گردید. یافته ها حاکی از اثربخش بودن استفاده از یادگیری معکوس بر یادگیری مهارت اندازه گیری [89/0] ضریب اتا؛ دانش آموزان پایه ششم پسر کلاردشت تأثیر دارد. و در پایان استفاده از روش های تدریس اجتماعی در راستای ادامه فرایند یادگیری معکوس و بحث در کلاس پیشنهاد می شود.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
مروری براثربخشی آموزش فراگیردرمدارس ایران
سلمان حیدری - نرجس سلیمانپور
چگونه توانستیم تمرکز حواس را در دانش آموزان کلاس پنجم بهبود ببخشیم؟
طاهره عقدکی - سپیده شیرزادپور - آفتاب محمدی
فناوری اطلاعات و ارتباطات با رویکردهای نوین در آموزش و پرورش
بهناز علویان عمرانی - زهرا براری
تحلیل محتوای کتب درسی مطالعات اجتماعی دوره ی ابتدایی بر اساس مهارت های کاوشگری
لیلا نجارکریمی - مصطفی صفری
تحلیل محتوای مقالات ورزشی در حوزه کسب مزیت رقابتی پایدار در صنعت ورزش ایران
رضا بهمن زیاری - سعید تابش
هوش مصنوعی و راهکارهای نوین ایجاد امنیت سایبری
لیلا رضائی - آناهیتا زکوی
ارائه روشی جهت بهینهسازی عملکرد هدوپ با استفاده از الگوریتم ژنتیک
مرتضی غضنفری - اسماعیل ملک زاده سرایی - پویان صالحی
نقش روانشناس در مدارس در عصر دیجیتال
مهشید محمدنبی - مسعود احمدی
افزایش بهره وری علمی وخلاقیت دانش آموزان با روش های نوین تدریس
سمیه عزیزی
تاثیر سلامت سازمانی مدارس بر توانمندسازی معلمان
فاطمه کشوری محبوب
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0