0% Complete
صفحه اصلی
/
پنجمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
چگونه توانستم سر درد دانش آموزم (علی )را با مدل جدول تناقضات هنگام پرخاشگری در کلاس کاهش دهم
نویسندگان :
محمدرضا اسماعیل پور
1
زهرا دارایی
2
حامد نوراللهی
3
سید محمد ساداتی
4
1- علامه امینی بهنمیر
2- دانشگاه آزاد اسلامی ساری
3- دانشگاه تهران
4- موسسه غیر انتفاعی شفق تنکابن
کلمات کلیدی :
کلمات کليدي: پرخاشگري، سردرد، مشكلات رفتاري، دانش آموز
چکیده :
اين پژوهش با هدف حل مشكل سردرد دانش آموزم علی انجام گرديده است كه دانش آموز داراي اختلالات رفتاري از قبيل پرخاشگري ، شلوغي در كلاس درس و حياط مدرسه ، مسخره كردن ديگران، اذيت كردن ديگر دانش آموزان ، حسادت ، بي حوصلگي ، لجبازي ، تنبلي ، سردرد مزمن بود . روش استفاده در اين پژوهش اقدام پژوهي مدل جدول تناقضات مي باشد. براي گرد آوري اطلاعات روشهاي متعددي وجود دارد؛ با توجه به موضوع پژوهش ، به نظر مي رسد كه ما مجبور باشيم از چند روش به صورت تركيبي براي جمع آوري اطلاعات استفاده نمايم . در اين پژوهش روشهاي مشاهده، مشاهده مشاركتي و مصاحبه را انتخاب نمودم . براي كاهش حسادت ، شركت دادن فرد در گروه و احساس مسئوليت فرد نسبت به گروه ايجاد مي گردد و از والدين فرد خواسته مي شود كه بين فرزندان تبعيض قائل نشوند و رفتارشان نسبت به فرد ملايم گردد . براي كاهش پرخاشگري و لج بازي ؛ از والدين علی خواسته مي شود كه بين فرزندان تبعيض قائل نشود و با فرزندان خود با ملايمت و مهرباني رفتار كنند و ويژگي هاي مثبت فرزند خود را با تشويق تقويت نمايند .
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی چالشهای حد تابع در کتب دانشگاهی ودبیرستانی
زهرا عباسی - حسن رزاقیان
انگیزه پیشرفت تحصیلی عامل کلیدی در یادگیری درس ریاضی دانش آموزان
علی علیزاده ملک آبادی
اثربخشی آموزش مهارت کنترل خشم بر شیوه های مقابله با استرس دانش آموزان دوره ابتدایی
سیده فاطمه زهرا ذبیحی - سیده سپیده ذبیحی
تحلیل محتوای کتاب بخوانیم مقطع پنجم ابتدایی بر مبنای پرورش تفکر انتقادی دانش آموزان
زینب کیاحسینی
تدریس به روش معکوس آری یا خیر؟!
عاطفه عارفی
آموزش مجازی(مزایا، معایب و تکنیک ها)
زهرا میناوی
کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش ضمن خدمت معلمان ابتدایی رویکردی نو به آموزش حرفه ای معلمان
کلثوم جعفری - کبری مهدیزاده - فاطمه سرشار
آموزش و پرورش مصرف یا سرمایهگذاری (با نگاه به توسعه کیفی)
رضا براری - ولی مهدی پور
فراتحلیلی پیرامون نقش نوآوری و خلاقیت بر روحیه کار آفرینی در سازمان های آموزشی
سیده کلثوم سیدی منش - شایسته محجرخیری
مقایسه ویژگیهای شناختی دانشآموزان تیزهوش و عادی
سید ناصر حسینی مقدم - مهدی محمودی - معصومه سادات حسینی مقدم
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0