0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی رابطه ذهن آگاهی با استرس شغلی کارکنان در ادارات امور مالیاتی استان مازندران
نویسندگان :
زینب کرمی
1
دکتر داود کیاکجوری
2
1- داانشگاه آزاد چالوس
2- داانشگاه آزاد چالوس
کلمات کلیدی :
ذهن آگاهی،استرس شغلی
چکیده :
ذهن آگاهی برای افزایش توجه، کاهش سرگردانی ذهن و کاهش اختلال در تنظیم احساسات بکار می رود و این امر موجب کاهش استرس شغلی خواهد شد. هدف اصلی تحقیق حاضر بررسی رابطه ذهن آگاهی با استرس شغلی کارکنان در ادارات امور مالیاتی استان مازندران می باشد. روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی و از لحاظ هدف کاربردی بوده و جامعه آماری کارکنان ادارات امور مالیاتی استان مازندران می باشند که به کمک فرمول کوکران و از روش نمونه گیری تصادفی با تخصیص متناسب 217 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها شامل پرسشنامه ذهن آگاهی بائر و همکاران (2006) با پایایی 911/0 و همچنین پرسشنامه استرس شغلی بولم و همکاران (2022) با پایایی 867/0 می باشد. برای سنجش روایی پرسشنامه ها از تحلیل عاملی تاییدی استفاده شده است. روش تجزیه و تحلیل داده ها، با استفاده از آمار توصیفی و آمار استنباطی(شامل: آزمون کولموگروف- اسمیرنف و آزمون ضریب همبستگی پیرسون) به کمک نرم افزار SPSS انجام شد. یافته های تحقیق نشان داد که بین ذهن آگاهی و مولفه های آن (مشاهده، توصیف، عمل توام با هوشیاری، غیرقضاوتی بودن و غیرواکنشی بودن) با استرس شغلی رابطه معکوس و معناداری وجود دارد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تحلیل محتوای کتاب درسی مطالعات اجتماعی پایه پنجم ابتدایی بر اساس تفکر نقادانه گریسون
لیلا نجارکریمی - مصطفی صفری
ارتباط آموزش و پرورش با محیط زیست
مریم قادری - سیده مائده زمانی
پیشبینی سیستم مدیریت ایمنی و سلامت روانی در کارکنان شهرداری قم
محمد جوادی
نظام دانش و حکمرانی شبکه ای ؛ رویکردی نوین در خط مشی گذاری کنشگران نظام علمی مبتنی بر درگیرسازی شبکه ذینفعان
حیدر نجفی رستاقی
بررسی تاثیرروش های تدریس پژوهش محور بر میزان خودکارامدی معلمان استان ایلام
بهمن غلامی - مریم رشید نهال - بهروز قاسمی
مشکلات یادگیری ریاضیات دانش آموزان دوره ابتدایی
آوا هداوند - ژامک جعفری - سکینه اکبری
بررسی تاثیر طلاق والدین بر افت تحصیلی دانش آموزان،مطالعه موردی "م"
زهره کتابی
شناسایی جایگاه مولفه های آموزش و پرورش جامع تمام ساحتی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ایران
پری عزیزی - فوزیه فتحعلی پور - مریم خانی
شیوه های آموزش ویادگیری مبتنی برفناوری واطلاعات
خدیجه آهنگری
ارزیابی کیفیت فارغ التحصیلان هنرستان های فنی و حرفه ای استان مازندران
فهیمه رضایی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0