0% Complete
صفحه اصلی
/
پنجمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
ارتباط آموزش و پرورش با محیط زیست
نویسندگان :
مریم قادری
1
سیده مائده زمانی
2
1- آموزش و پرورش جویبار
2- آموزش و پرورش آمل
کلمات کلیدی :
محیط زیست، آموزش و پرورش، آموزش، برنامه ریزان درسی، کتب درسی
چکیده :
محیط زیست، به تمام محیطی گفته می شود که انسان به طور مستقیم و غیرمستقیم با آن در ارتباط است. امروزه زندگی در جهان پیشرفته ی صنعتی و عدم آگاهی انسان در مورد مسائل زیست محیطی همواره موجب بروز مشکلات بسیاری در عرصه محیط زیست شده است. لذا برای حفظ محیط زیست از این آلودگی ها باید تدابیری اتخاذ شود. هرچه آگاهی مردم جامعه در مورد محیط زیست بیشتر باشد، اجرای قوانین افزایش می یابد. آموزش محیط زیست که بخش مهمی از آن باید در مدارس صورت بگیرد، در کاهش این مشکلات نقش بسزایی دارد. بنابراین از راهکارهای مناسب در جهت تقویت سواد زیست محیطی جامعه می توان به نقش آموزش و پرورش اشاره کرد. برنامه ریزان درسی با قرار دادن مسائل علمی و تخصصی در کتب درسی در جهت گسترش آموزش های علمی و تخصصی در سطوح مختلف گام مهمی برداشتند. تجربهی کشورهای پیشرفتهی دنیا در زمینهی آموزش مسائل مربوط به محیطزیست نشان داده است که فرهنگسازی و آموزشهای مفید میتواند تا حد زیادی از بروز مشکلات زیست محیطی بکاهد. پژوهش حاضر به روش کتابخانهای در زمینه ارتباط آموزش و پرورش با محیط زیست انجام شده است و هدف از آن بررسی نقش آموزش و پرورش در آموزش های مربوط به حفظ محیط زیست می باشد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تاثیر مدیریت دانش و خلاقیت در تدریس بر یادگیری دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان خواف
مصیب زنگنه
نقش معلم و مدرسه در توسعه فرهنگ نماز
سجاد آقازاده صادق بیگلو - علی علی محمد پور
بررسی آرمان گرایی در اشعار مهدی اخوان ثالث در حیطه ی اجتماعی
عادله قادی
برسی تاثیر فناوری واقعیت افزوده و نقش آن در آموزش ریاضیات
اسیه سعادت
استفاده از آزمایشگاه مجازی و بهبود یادگیری درس علوم ابتدایی
فیروزه دوست بین - فریبرز علی پور - محدثه نجفی - سعید غلامی
بررسی تاثیر اعتیاد والدین بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان (مطالعه موردی: مقطع متوسطه دبیرستان های شهرستان ورامین )
ابوالحسن شاهسوند - روح انگیز لطیفی
بررسی مقایسه ای یادگیری الکترونیکی مبتنی بر رویکرد سازنده گرایی با یادگیری مشارکتی بر میزان شادکامی دانش آموزان
شقایق رضاپناه - فاطمه دهقان - اویس حمیدی - علی مهری - اسماعیل قنبری
بررسی خلاقیت مدیران در مدریت مدارس
محمد حسن روانخواه - علیرضا بیگی
بررسی تأثیر آموزش مبتنی بر کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات با رویکرد سازنده گرایی و روش تدریس کارگاهی برمیزان یادگیری درس ریاضی دانش آموزان دختر دوره ی متوسطه اول شهرستان ساری
رقیه درویشی - فاطمه نصیری - حمیده رحیمی کیاسری
بررسی ارتباط بین ترس از پیشرفت بیماری (کووید-19) با اضطراب وسلامت روانی دانش آموزان دوره دوم متوسطه ناحیه 2 شهرستان ساری
اسحق علی خطابی - فتانه حسن نژاد میدانی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0