0% Complete
صفحه اصلی
/
هفتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بهبود یادگیری مفاهیم علومتجربی با استفاده از اصول نظریه بارشناختی
نویسندگان :
زهرا راه بر
1
فاطمه احمدی
2
جاوید ضمیرانوری
3
1- دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران
2- دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
3- دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
کلمات کلیدی :
آموزش علوم،آموزش الکترونیکی،نظریه بارشناختی،حافظه کاری
چکیده :
هدف پژوهش حاضر، بررسی تأثیر طراحی محتوای الکترونیکی یک مبحث از درس علومتجربی پایه نهم بر اساس اصول نظریة بارشناختی بر میزان پیشرفت تحصیلی دانشآموزان در مبحث انتخابی است. این محتوای آموزشی برای کلاس های مجازی علوم آماده شده است. روش پژوهش از نوع شبهآزمایشی با گروه کنترل و آزمایش می باشد. جامعة آماری پژوهش شامل کلیه دانشآموزان دختر پایة نهم منطقة 17 استان تهران در سال تحصیلی 1401-1400 بود که از طریق نمونهگیری خوشهای 120 نفر انتخاب شدند. دادههای پیشرفت تحصیلی از طریق یک آزمون محقق ساخته جمعآوری و برای تحلیل دادهها از روش تحلیل کوواریانس استفاده شد. نتایج تحلیل کوواریانس آزمون نشان داد که بین پیشرفت تحصیلی دانشآموزانی که محتوای الکترونیکی مبتنی بر اصول نظریة بارشناختی را در مبحث فشار دریافت کرده بودند و دانشآموزانی که به روش متداول محتوا را دریافت کردند، تفاوت معناداری وجود دارد. بنابراین رعایت اصول نظریه بارشناختی در طراحی و تولید محتواهای الکترونیکی سبب افزایش پیشرفت تحصیلی و بهبود یادگیری دانشآموزان در درس علوم تجربی میشود.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
نقش فعالیتهای ریتمیک (بازیهای حرکتی، شعر، موسیقی) در ارتقای تواناییهای کودکان پیش دبستانی
شادی محمدی
بررسی عوامل مؤثر بر رشد کیفیت تجارب یادگیری دانش آموزان ابتدایی اداره آموزش و پرورش عشایر خوزستان
احمد کریمی
بررسی نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات دربهره وری کارکنان دانشگاه
علی رستم پور - راضیه رستم پور
ضرورت آموزش کارآفرینی برای ارتقای انگیزش دانشجویان
مهدی محمودی - شیما مرادی
بررسی تاثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات بر خلاقیت در یادگیرندگان
مهران ترابی رستمی - مهدی آقایی - سینا علیزاده
بررسی رابطه سبک رهبری تحولگرای مدیران و بهزیستی دانشآموزان مقطع متوسطه دوم شهر شیراز
حسین امینی - راحله احسان دوست
مقایسه تطبیقی عملگرایی آموزشی در کتاب های قدیم و نوین ریاضی متوسطه (مطالعه موردی مبحث تابع دوره دوم متوسطه)
ریحانه سادات مهدی زاده - ابراهیم ریحانی - سعید حق جو
اثربخشی استفاده از بازی های آموزشی بر تقویت تفکر ریاضی در دانش آموزان ابتدایی
فاطمه عباسی
زیرساختها ؛ شاخص کلیدی پیشرفت
جلیل سالک ذوقی - حمیدرضا عربخانی - سارا سالک ذوقی
خلاقیت و نوآوری در آموزش و پرورش
فاطمه کشوری محبوب
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0