0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
چگونه توانستیم با اجرای برنامه های ترکیبی، جرم کیف دانش آموزان را کاهش دهیم؟
نویسندگان :
مریم امیدیان سوادکوهی
1
محدتقی معتمدی تلاوکی
2
1- اداره آموزش و پرورش ناحیه 2 ساری
2- اداره آموزش و پرورش ناحیه 2 ساری
کلمات کلیدی :
جرم،جرم کیف،ناهنجاری
چکیده :
مهمترین دغدغه پژوهش حاضر شناسایی و برطرف ساختن مشکلاتیست که دانش آموزان به دلیل سنگینی کیف مدرسه باآن روبرو هستند. و هدف کلی آن کاهش جرم کیف دانش آموزان با اجرای روش ترکیبی و بهبود مشکلات ناشی از آن بوده است. روش پژوهش کیفی از نوع اقدام پژوهی بود و جامعه آماری آن را دانش آموزان پیش دبستان و دبستان هوشمند پسرانه غیر دولتی علیم به تعداد 383 نفر و اولیای آنان تشکیل داند. جهت گرداوری اطلاعات از روش های مصاحبه، مشاهده، پرسش نامه و اسناد و مدارک استفاده شد. تجزیه و تحلیل اطلاعات نشان داد که 4 عامل اصلی خانواده، مدرسه، دانش آموز و آموزگار و 10 عامل فرعی بی توجهی به محتویات کیف، تکلیف زیاد، تعداد و اندازه کتاب ها، افزایش ساعت آموزشی، بی توجهی به برنامه کلاس، تنظیم برنامه هفتگی، نامناسب بودن امکانات آموزشی، به همراه داشتن وسایل اضافی، دفاتر متعدد برای هر درس و انتخاب کیف نامناسب بر افزایش جرم کیف دانش آموزان موثر بود. جهت حل مشکل اقداماتی شامل: نصب آبسرد کن، نصب سیستم تصفیه آب در دبستان، تهیه کتابخانه و کمد مناسب در کلاس، راه اندازی بوفه دبستان با انواع غذاهای گرم و سرد، اجرای طرح ناهار یا میان وعده در دبستان، اندازه گیری جرم کیف و شناسایی دانش آموزانی که جرم کیف شان بالاتر از حد استاندارد است، اجرای طرح کیف در مدرسه یا حل تکلیف در دبستان، تحویل لیست لوازم مورد نیازسال تحصیلی قبل از شروع سال جدید و تحویل وسایل به مدرسه جهت جلوگیری از حمل هر روزه وسایل توسط دانش آموز، اعلام برنامه درسی و لوازم مورد نیاز درس مربوط از روز قبل به خانواده جهت مدیریت در وسایل همراه دانش آموز، قرار گرفتن برخی کتاب ها و دفاتر مانند کتاب کار هنر در مدرسه و ارسال دوره ای آن به منزل جهت بازدید اولیا، استفاده بهینه از فضای زیر میز هر دانش آموز و تبدیل آن به یک کشوی شخصی، انجام شد. ارزیابی نتایج نشان داد که بعد از اجرای راهکارها، میزان جرم کیف دانش آموزان به میزان قابل قبولی کاهش یافته و به حد مورد انتظار رسیده است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی تاثیرفلات زدگی شغلی برشادکامی کارکنان آموزش و پرورش چابهار
مجید جشیره - مروارید جدگال - سائمه دلشب - ناصر آذرکند
فراگیر شدن و تحول خدمات دیجیتال آموزشی در دوران کرونا
الهام احمدی لاجیمی
مشکلات رفتاری و عاطفی کودکان و روابط با همسالان در مدرسه ابتدایی با میانجی گری آموزش والدین در سطح فردی و مدرسه
صدیقه منصورسمائی
بررسی مزایا و معایب آموزش الکترونیکی
فاطمه شهاب الدین - اشرف اصغری - فرشته اصغری
تحلیل محتوای کتب علوم تجربی و مطالعات اجتماعی دوره ی دوم ابتدایی بر اساس مؤلفه های محیط زیست
محدثه فقیه عبدالهی - فاطمه فیاضی
بررسی رابطه دانشآفرینی در ورزش بر عملکرد تیمهای کاری در ورزشکاران رشته راگبی
سیده طاهره موسوی راد - محمد مهدی بهگام
گياهان دارويي و داروهاي گياهي
ساغر احمدی پور
بررسی اجتماعی مزایا و معایب آموزش مجازی در دوران کرونا
فاطمه امیری بشلی - مونا حسنی غفوری
قصه ی قصه گویی و یادگیری
عاطفه مجدی کفشگری - فهیمه زارع حمیدی - شهین کمالی
The Impact of Virtual Classrooms on Student Engagement in Iranian EFL Education: A Mixed-Methods Study
Zahraossadat Mirsanjari
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0