0% Complete
صفحه اصلی
/
نهمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
The Impact of Virtual Classrooms on Student Engagement in Iranian EFL Education: A Mixed-Methods Study
نویسندگان :
Zahraossadat Mirsanjari
1
1- دانشگاه سمنان
کلمات کلیدی :
EFL Education،Educational Technology،Pedagogical Strategies،Student Engagement،Mixed-Methods Research،Virtual Classrooms،Technology Integration
چکیده :
This research investigates the multifaceted effects of virtual classrooms on the engagement of Iranian English as a Foreign Language (EFL) students, highlighting significant shifts in pedagogical strategies influenced by global educational disruptions such as the COVID-19 pandemic. The study adopts a mixed-methods approach to explore behavioral, emotional, and cognitive engagement in these digital learning environments. Quantitative data were gathered through surveys measuring engagement dimensions and analyzed using ANOVA to identify variance across different virtual classroom types. Qualitative insights were obtained from interviews and thematic analysis, enriching the understanding of student and teacher experiences. Results indicate that virtual classrooms significantly enhance engagement, particularly when interactive elements are incorporated. This study extends beyond traditional engagement metrics by examining the interplay between technological features and pedagogical methods. The findings suggest that strategic integration of technology in EFL settings can profoundly influence student engagement outcomes. This research contributes to educational practices by offering insights that could influence future digital strategies and pedagogical approaches, potentially guiding educational policy in similar contexts globally.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسي ترجيح سبك تدريس دبيران و عوامل مؤثر بر انتخاب آن (مورد مطالعه: دبيران دوره دوم متوسطه شهرستان چالوس)
مهرزاد باروج کیاکلایی - سیما سیمیاری
تحلیل محتوای کتاب هندسه 1 دهم ریاضی براساس روش ویلیام رومی
فاطمه یوسف زاده درزی - پرویز حسن نیا - فاطمه ولی پور
رابطه بین حمایت اجتماعی وامید به زندگی با اضطراب مرگ و اضطراب کرونا سالمندان در دوران پسا کرونا
حسین برزکارباغلویی - صفورا فروزانی - الهه گرائیلی - لیلا بیواره
فرایند اجرای درس پژوهی درمدارس ابتدایی
هدایت حسین پور - مهناز بابادی - سجاد حسین پور - فرزانه بابادی - ژیلا احمدی
نقش فناوریسیار و شبکههای اجتماعی مجازی به عنوان ابزاری برای یاددهی و یادگیری
ام کلثوم حسین زاده - سحر امیری رودباری
بررسی تأثیر افزایش اعتماد به نفس بر کاهش کمرویی در دانش آموزان ابتدایی
اسرا کاویانی چراتی
قدرت سایبری
حمزه عباسی
بررسی میزان سواد علمی دانش آموختگان فیزیک در مورد بیماری کووید-19 و واکسیناسیون
الهه ادیبی - منصور وصالی - سمیرا بهرامی
مقایسه خودکارآمدی، انگیزه پیشرفت و خودتنظیمی در دانش آموزان دختر و پسر کاربر اینترنت
رضوانه عباسی - علیرضا صالحی کارونیان
بررسی رابطه ی کارشیفتگی با بدبینی سازمانی و آوای سازمانی ( مطالعه موردی ناحیه ۱زاهدان)
علی باقری فر - شهرزاد شادمان - مریم نوری ورمال - صدیقه خواجه حقیقی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0