0% Complete
صفحه اصلی
/
ششمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
چگونه توانستیم با استفاده از راهبردهای خلاق یادگیری جدول ضرب را در دانش آموزان پایه سوم دبستان متقین تقویت نماییم؟
نویسندگان :
اکرم محمدلو
1
مریم محمدلو
2
1- آموزش و پرورش
2- آموزش و پرورش
کلمات کلیدی :
یادگیری، ریاضی، دانشآموز،جدولضرب، اقدام پژوهی.
چکیده :
پژوهش حاضر از نوع اقدام پژوهی با عنوان " چگونه توانستیم با استفاده از راهبردهای خلاق ،یادگیری جدولضرب را در دانش آموزان پایه سوم ابتدایی مدرسه متقین تقویت نماییم؟" است؛ که در سال تحصیلی 1400-99 در دبستان متقین منطقهی خرم دره با تعداد 25 نفر دانش آموز،صورت گرفت. هدف از انجام این طرح، تقویت انگیزش و یادگیری هر چه بهتر مفاهیم ضرب توسط دانش آموزان است که با استفاده از شاخصهای کمی و کیفی(مصاحبه،مشاهده و پرسشنامه) اقدام به جمعآوری اطلاعات کرده و سپس با بهرهگیری از منابع کتابخانهای و ارائه راهکارهای متعدد و ارزیابی راهحلها مشخص شد که اجرای روشهای موردنظر مفید بوده است ازجمله نتایج حاصل از این طرح عبارتاند از:افزایش علاقه و انگیزهی دانش آموزان به حل مسئله ریاضی،افزایش مهارت در حل مسئله ریاضی ،افزایش یادسپاری مفهوم ضرب در دانش آموزان ،معنادار شدن یادگیری مفهوم ضرب ،یادگیری شیوههای سازماندهی مطالب،دنبال کردن اهداف یادگیری،کاهش شکستها در طول انجام حل مسئله.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
مدیریت اقتصاد و محیط زیست (مدیریت بحران و کنترل آب)
فرحناز بابویی
تاثیر آموزش شناختی بر مهارت اجتماعی دانش آموزان سال اول دبستان
سحر مقصودیان
Examining the application of trigonometry in different sciences
Mehran Maddah - Mohammadmahdi Nalehdar Kheljany - Mobin Baghery Kordkandy
راهکاری نوین برای تشخیص حملات منع سرویس توزیعشده بر روی سامانه های یادگیری الکترونیکی
امیرحسین حنجری - دکتر رحیم اصغری - محسن شکر بیگی
انسان، عفاف و حجاب
محسن رزمی - محمدرضا محمدزاده رهنی - حسن فریدی
بررسی رابطه بین هوش عاطفی وجامعه پذیری سازمانی
جواد سعادتی - سیده شهربانو حسنی مقدم
بررسی نقش معاون در پیوند میان مدرسه و جامعه
لیلا انگشتان - سمیه کوچ پی ده
رابطه بین هوش هیجانی با انتظارات شغلی دانشجو معلمان
پژمان تقی زاده - ایوب بابایی
بررسی علم داده کاوی
شکوفا مستوفی
آلکان ها با محور درس پژوهی
زینب رضوانی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0