0% Complete
صفحه اصلی
/
سومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
رابطه بین هوش هیجانی با انتظارات شغلی دانشجو معلمان
نویسندگان :
پژمان تقی زاده
1
ایوب بابایی
2
1- آموزش وپرورش ناحیه 2 ساری
2- آموزش وپرورش ناحیه 2 ساری
کلمات کلیدی :
ش هیجانی، انتظارات شغلی، دانشجو، معلمان
چکیده :
هدف اصلی این پژوهش «رابطه بین هوش هیجانی با انتظارات شغلی دانشجو معلمان» بود. روش پژوهش در این مطالعه توصیفی از نوع همبستگی انتخاب شد. جامعه آماری شامل کلیه دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان شهر ساری به تعداد 514 نفر که از این تعداد 217 نفر به عنوان نمونه بر اساس جدول کرجسی و مورگان به صورت تصادفی طبقه ای برحسب جنسیت انتخاب شد. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه های استاندارد هوش هیجانی برادبری و گریوز (2007) و انتظارات شغلی توماس و همکاران (2004) بود. که به ترتیب پایایی آن از طریق ضریب آلفای کرونباخ (84/0= α) و (73/0= α) محاسبه شد. نتایج آزمون ضریب همبستگی پیرسون نشان داد که بین هوش هیجانی و ابعاد آن با انتظارات شغلی دانشجویان رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
استفاده از یادگیری مشارکتی برای تکامل آموزش مجازی
حامد خسروبیگی - سیده مریم موسوی میرکلائی
راهکارهایی برای افزایش انگیزش دانش آموزان مقطع ابتدایی در آموزش مجازی
زهرا رنجبر زارع
چگونه توانستم رفتار نابهنجار دزدی محمدمهدی را به هنجار تبدیل نمایم؟
طاهره امانی حقانی - حسینعلی عطاران ایرج
مروری بر اثربخشی آموزش ضمن خدمت مجازی بر بهبود کارایی معلمان
سمیه چاله کائی
تقدیرگرایی در دیوان پروین
سمانه نیرومند
بررسی اثربخشی آموزش رسم آرایش الکترونی بور بر محتوای کتاب شیمی دهم
علیرضا ناصری مود
بررسی خلاقیت ریاضی فردی دانشجو معلمان ریاضی در فرآیند طرح مسئله ریاضی
امیر سلطانی فرد - ابراهیم ریحانی - سعید حق جو
عوامل موثر در یک مطالعه اثربخش دانش آموزی
محمد کبودتبار فیروزجائی - منصوره براری چهره - زینب فتاحی فر
چگونه توانستیم با بازیهای محلی رغبت دانش آموزان را به مدرسه افزایش دهیم؟
مینا ریخته گر - ناهید علی جان پور - فاطمه توکلی
نقش رایانه در تسهیل فرایند یادگیری در آموزش و پرورش
سهیلا خمرنژاد
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0