0% Complete
صفحه اصلی
/
چهارمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
روان شناسی مثبت نگر از بدبینی به خوش بینی
نویسندگان :
فاطمه سیاه پشت خاچکی
1
1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن
کلمات کلیدی :
روان شناسی مثبت نگر، بدبینی، خوش بینی
چکیده :
موفقیت، سلامت جسمانی و افسردگی سه موردی هستند که با خوش بینی اکتسابی رابطه دارند. نتایج تحقیقات مختلف نشان می دهد که حالت روانی می تواند واکنش ایمنی بدن را تغییر دهد. اندوه، افسردگی و بدبینی جملگی از فعالیت دستگاه ایمنی می کاهد. با استفاده از برنامه ی شناخت درمانی، آموزش قرار گرفتن درحالت آرمیدگی، شناسایی افکار ناخودآگاه، پرت کردن حواس، بی اعتبار کردن توضیحات بدبینانه، برخورد با گفت و گوها و سبک توضیحی بدبینانه و منفی می توان بر فعالیت دستگاه ایمنی افزود. هدف شناخت درمانی با سبک توضیحی خوش بینانه این است که فرد سلطه ی بیشتری بر اندیشه های خود در برخورد با بدبیاری ها و ناملایمات زندگی داشته باشد و از مرور تکرار مداوم موضوع ناخوشایند در ذهن بکاهد. وقتی با شکست شخصی مواجه شد با فراگرفتن مهارت سبک توضیحی خوش بینانه بتواند با خود بهتر حرف بزند، احساس درماندگی را متوقف و از افسردگی و بدبینی فاصله بگیرد. میزان خوش بینی افراد بهترین معیار تعیین کننده میزان خوشبختی، تندرستی، ثروت و طول عمرشان است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی تاثیر فعالیت در فضای سایبری و مجازی بر اختلال اضطراب اجتماعی
آسیه سعادت
ارزیابی و بررسی الگوریتم های امنیتی در سرویس های ابری
مرتضی غضنفری - پویان صالحی
فناوری اطلاعات و ارتباطات و رشد اقتصادی
فاطمه محمدی هچرودی
بررسی رابطه بین رهبری تحول گرا مدیران با کامیابی و انگیزش ورزشی کارکنان شهرداری قم
سید مرتضی طباطبائی فاخر
اعجازبیانی آیه 44سوره هود
جعفر کارگزار
Examining the application of trigonometry in different sciences
Mehran Maddah - Mohammadmahdi Nalehdar Kheljany - Mobin Baghery Kordkandy
تقویت سرعت یادسپاری و یادآوری در بهبود روانخوانی دانش آموزان پایه اول ابتدایی (سال تحصیلی 1400-1399)
مرضیه نظری
چگونه توانستم اضطراب یکی از دانش آموزان کلاسم را درپایه دوم ابتدایی، با روشهای تلفیقی کاهش و آن را بهبود بخشم؟
سمانه رحیم نژاد
بررسی رابطه تعلقخاطر به مدرسه و فرسودگی تحصیلی در درس تربیتبدنی در دوران پساکرونا استان سیستان و بلوچستان
سیده طاهره موسوی راد - عبدالغنی صفوی
گذری بر پذیرش عدم قطعیت و تحمل ابهام در تعلیم و تربیت پساکرونا
هادی کازرونی شامیری
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0