0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
چگونه توانستم اضطراب یکی از دانش آموزان کلاسم را درپایه دوم ابتدایی، با روشهای تلفیقی کاهش و آن را بهبود بخشم؟
نویسندگان :
سمانه رحیم نژاد
1
1- دانشگاه آزاد قائمشهر
کلمات کلیدی :
دانش آموز،اضطراب،ترس،مطالعه،بهبود
چکیده :
یکی از اساسی ترین مشکلات برخی از دانش آموزان داشتن اضطراب است. تظاهرات اضطراب در رفتار کودکان بخصوص در موقعیت هایی چون امتحان، نقاشی کردن، بازی، محبتکردن در جمع و ماندن در مدرسه می توان مشاهده و سنجش کرد. در این پژوهش سعی شده است علل استرس در یکی از دانشآموزان پایه دوم ابتدایی بررسی گردد. او قبل از پرسش کلاسی و هنگام صحبت کردن بین جمع دچار اضطراب میشد، بیشتر اوقات پاهای خود را تکان می داد و در فعالیت های کلاسی داوطلب نمیشد. پس از بررسی دریافتم که یکی از مهم ترین علت اضطراب این دانش آموز نداشتن مطالعه کافی روی دروس، عدم پیگیری والدین از وضعیت تحصیلی او و ترس از قضاوت و مسخره شدن بود. با بکارگیری روش های مختلفی همچون ایجاد ارتباط با خانواده ی دانش آموز، استفاده از دانش آموزان قوی برای همیاری با او در یادگیری، دادن وقت کافی به دانش آموز در حین پاسخ به سوالات و دادن مسئولیت به او توانستم اضطراب را در او بهبود بخشم. نتایج نشان داد با مطالعه کافی زیر نظر والدین، تسلط بر دروس و رابطه صمیمانه تر با معلم و هم کلاسی ها تا اندازه زیادی از استرس او کاسته و وضعیت تحصیلی او بهبود یافت.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی عوامل تاثیرگذار بر خلاقیت دانش آموزان
امید مرادی شورکایی - فاطمه پاشا - زهرا ردایی
میزان رضایت دختران دبیرستانی از مدرسه و رابطه آن با پیشرفت تحصیلی
سید مهدی متولیان - انسیه صادق پوردرزی
مدل مفهومی برنامه ریزی فضایی شهری با تاکید بر مفهوم شهر حساس به آب
عارفه اسلامی - محمدرضا حق جو
چگونه توانستیم با استفاده ازکتاب الکترونیک، یادگیری را در دانش آموزان چندپایه بهبود بخشیم؟
سپیده شیرزادپور - طاهره عقدکی
مدرسه شاد و با نشاط برای دانش آموزان
محسن معتمدی - محمدرضا محمدزاده رهنی - علی شیعه علی
روشهای نوین تدریس در نظام آموزش و پرورش
سمیه قبادی
الزامات مدیریت آموزشی در عصر فناوری اطلاعات و ارتباطات
سحر کاوه - سارا قلی پور
نقش نرم افزارها و چندرسانه ای ها بر انگیزش تحصیلی دانش آموزان پایه هفتم در درس ریاضی
خدیجه تیرگان - زهرا لاچینی - سبحان اعظمی
شیوه های نوین در آموزش ریاضی
زهرا محمودی - فاطمه بوربور
اثربخشی آموزش فنون مثبت گرا بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
معظمه صابری
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0