0% Complete
صفحه اصلی
/
سومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
طراحی الگوی استاندارد شایستگی حرفه در سطوح 1 و 2 صلاحیت حرفه ای ملی مبتنی بر ادبیات مرتبط
نویسندگان :
احمدرضا دوراندیش
1
عزت الله نادری
2
1- علوم و تحقیقات تهران
2- علوم و تحقیقات تهران
کلمات کلیدی :
شایستگی، آموزش مبتنی بر شایستگی، صلاحیت حرفه ای ملی، استاندارد شایستگی حرفه
چکیده :
تربیت نیروی انسانی ماهر که بتواند پاسخگوی نیاز بازار کار باشد از اولویت های نظام آموزشی کشور است. بر اساس اسناد بالادستی به خصوص سیاست های کلی اشتغال، تربیت نیروی متخصص از برنامه های وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم است. مطالعات نشان می دهد آموزش مبتنی بر شایستگی به خصوص در آموزش حرفه ای، آموزشی اثر بخش است. از طرفی قانون نظام جامع آموزش و تربیت فنی، حرفه ای و مهارتی بر آموزش مبتنی بر شایستگی بر اساس صلاحیت حرفه ای ملی تاکید دارد. تدوین استاندارد شایستگی حرفه یکی از ارکان تدوین برنامه درسی آموزش حرفه ای مبتنی بر شایستگی است. در این مقاله کوشش شده است الگوی تدوین استاندارد شایستگی حرفه مبتنی بر چهارچوب صلاحیت حرفه ای ملی ارائه شود. رویکرد تحقیقی محقق حسب مفهوم و ماهیت تحقیق "آمیخته یا ترکیبی" است و هدف آن کاربردی است، اما برای انجام آن از روش تحقیق توصیفی بهره گرفته شده است. همچنین در تبیین الگو، مصادیقی از تدوین استاندارد شایستگی حرفه مربوط به حرفه مکانیک صنایع که به شیوه تحلیل عملکردی نتیجه کاربست الگو است، ارائه می شود.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
راهکارهای نوین آموزش و یادگیری در هنرستانهای دخترانه و تقویت مهارتها و خلاقیت
زینب طالقانی - شهناز محرابی - آتیه شعبانیان
بررسی تأثیرکیفیت زندگی کاری بر استرس، فلات زدگی و فرسودگی شغلی (مورد مطالعه: آموزش وپرورش شهرستان محمودآباد)
شهلا زرجام
معرفی رویکرد نوین یادگیری الکترونیکی مبتنی برموک
حمیده حامی
پیش بینی موفقیت دانش آموزان در درس ریاضیات گسسته با استفاده از یادگیری عمیق بازگشتی
مونس باقری
درآمدی بر اهمیت خانواده ها در پیشرفت تحصیلی و شغلی دانش آموزان
شهلا زرجام
رفع کج فهمی ها در مورد آرایش الکترونی کوانتومی در کتاب شیمی دهم
علیرضا ناصری مود
نقش سبک زندگی و شادکامی در پیش بینی گرایش به رفتار پر خطر در دانش آموزان مقطع متوسطه شهرستان ساری
مهدی عالیشاه
ارتقای علاقه مندی دانش آموزان دبیرستان ادب به کلاس مجازی ریاضی با فناوری نوین جذاب(شهرستان اسلامشهر)
سوگند ربیع پور
An Investigation into Iranian Intermediate EFL Students’ Reticence andPerceptions of Language Learning Climate
لیلی فتح اله زاده خانمیری
چگونه توانستم با استفاده از روشهای فعال تدریس کلاس درس را شاد کنم بی انگیزه بود ن دانش اموزان کاهش دهم ویادگیری آنها را ارتقاء بخشم
فخرالسادات عابدینیان
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0