0% Complete
صفحه اصلی
/
سومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
رفع کج فهمی ها در مورد آرایش الکترونی کوانتومی در کتاب شیمی دهم
نویسندگان :
علیرضا ناصری مود
1
1- اداره آموزش و پرورش ناحیه2 کرمان
کلمات کلیدی :
آرایش الکترونی کوانتومی، روش بور، دیاگرام ، اعداد کوانتومی
چکیده :
تدریس طریقه رسم آرایش الکترونی کوانتومی به دانش آموزان پایه دهم رشته های علوم تجربی یا ریاضی فیزیک آنهم در فصل اول کتاب درسی شیمی بی شک یکی از دشواریهای تدریس این کتاب برای دبیران شیمی باشد. در این مقاله نویسنده سعی در بیان شیوه جدیدی به منظور یاددهی رسم آرایش الکترونی کوانتومی عناصر دارد. این روش برای دبیر موجب سهولت در فرایند آموزش آن می شود. از طرف دیگر برای فراگیر سهولت فهم و یادگیری را در پی دارد. این مهم تنها به کمک رسم یک دیاگرام و بر اساس آرایش الکترونی بور صورت می گیرد. نگارش دیاگرام بصورت هرمی و با رسم آرایش الکترونی بور در بالا آغاز می شود و سپس با تدریس همزمان اعداد کوانتومی چهارگانه با پیشرفتی رو به پایین ادامه می یابد، بطوریکه در پایین دیاگرام آرایش الکترونی کوانتومی حاصل می شود.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
خلاقیت و نوآوری در عرصه آموزش و پرورش
سمیه فردوسی - حمید فتح الهی
فرآیند آموزش وغنی سازی دریادگیری
سیده ساره عبدی کوهی خیلی
تحلیل محتوای کتاب ریاضی پایه پنجم ابتدایی بر اساس مؤلفه های سواد مالی و اقتصادی
حسین عباسی - محمد جواد اسلامپور - مهدیه اجدادی
تاثیر سطح سواد والدین بر پیشرفت تحصیلی فرزندانشان
سیده مریم موسوی
اثربخشی آموزش مهارت های زندگی بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان دوره ابتدایی
مسعود طالبی - مسعود نوری چراتی - مسعود آتش بار
بررسی تاثیر سواد والدین بر انگیزش تحصیلی دانش آموزان
عارفه صادقی - زهرا عباسی کلان
اهمیت وشناخت اختلالات یادگیری دردانش آموزان دبستانی
مژده دامچی
گروه های معلمان هم رشته در فضای مجازی ، جایگزینی مناسب برای دوره های آموزش ضمن خدمت معلمان
شایان نصرالهی - ملاحت کیالاشکی
تاثیر مهارت های تفکر انتقادی در شایستگی حرفه ای دانشجومعلمان در کارورزی
نگین توماج
چگونه توانستم وابستگی بیش از حد دانش آموز پایه اول را به مادرش، با روش های انگیزشی کاهش دهم؟
راضیه احمدی لداری
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0