0% Complete
صفحه اصلی
/
ششمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
جایگاه و اهمیت پژوهش محوری در مدارس ابتدایی
نویسندگان :
علی شاهینی
1
امیر قاسمی
2
علی پاشایی
3
1- مرکز آموزش عالی شهید مطهری نوشهر
2- مرکز آموزش عالی شهید مطهری نوشهر
3- مرکز آموزش عالی شهید مطهری نوشهر
کلمات کلیدی :
پژوهش محوری، نقش پژوهش محوری در مدارس ابتدایی، اهمیت پژوهش محوری در مدارس ابتدایی
چکیده :
حس کنجکاوی و حقیقت جویی امری فطری است که در نهاد تک تک اعضای سالم نونهالان جامعه به ودیعت نهاده شده است و می بایستی با فراهم آوردن شرایط مناسب به تدریج فعلیت یابد . بدیهی است این استعداد ذاتی ابتدائاً باید در محیط خانواده و آموزشگاه بروز یافته و شکوفا گردد و سپس در محیط های سایر نهاد های اجتماعی نشو و نما کند . اما در دنیای امروز نقش نظام آموزشی به دلیل تحولات اقتصادی ، علمی ، فنی در این زمینه چشم گیر تر از سایر نهاد ها می باشد . نقش نظام آموزشی از آن جهت حائز اهمیت است که از قلمرو و دامنه شمول بسیار گسترده ای برخوردار بوده و مدت زمان نسبتا زیادی از اوقات مفید اعضای جامعه مشتمل بر نو نهالان و کودکان و نوجوانان و جوانان را در بر می گیرد. البته نظام آموزشی صرفاً در برگیرنده دانش آموزان و معلمین و مدیران مدارس نیست بلکه ساختار سازمانی و بستری که اینگونه افراد در آن کار می کنند و قوانین و سیاست هایی که آنها را تحت تاثیر قرار می دهند نیز باید مد نظر باشد. با نگاهی به نقش نظام آموزش و پرورش به عنوان تربیت کننده و آموزش دهنده سرمایه های انسانی خلاق و پژوهشگر بایستی این سوال کلیدی و مهم را مطرح کرد که نظام آموزش و پرورش ما تا چه حد فراگیران را به این سمت سوق می دهد بنابراین تحقیق را می توان در کنار آموزش یکی از اهداف بسیار مهم آموزش و پرورش دانست که باید مورد توجه قرار گیرد و به نظر می رسد که مدارس و معلمان در این میان دارای وظیفه بسیار مهم و حساسی هستند که می توانند علاوه بر فعالیت های تحقیقاتی روح و انگیزه تحقیق و روش های درست پژوهش را در میان دانش آموزان نهادینه کنند. ما در این مقاله می خواهیم جایگاه و اهمیت پژوهش محوری را در مدارس ابتدایی بررسی کنیم و روش ما روش میدانی است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
ارایه مدلی برای شناسایی علاقه مندی الگوی رفتاری کاربران شبکه ها با سیستم های توصیه گر
فاطمه باقری - سید امین سیدی
بررسی بسترهای بهینه سازی تدریس بر خط از منظر چالش و عوامل سوق دهنده در زمان اپیدمی کووید و ارائه مدل کارا
حمیدرضا قزلسفلو - زهرا رجبی
راهکارهای افزایش انگیزه دانش آموزان به منظور توجه به آموزش مجازی در دوران همه گیری بیماری کرونا
خدیجه ابراهیمی نیاک
میزان تاثیر گذاری کرونا بر روند آموزشی وسلامت روانی دانش آموزان
بهناز شاه بیگی گیل کلایی - مهرزاد باروج کیا کلایی
بررسی روشهای سنجش در ارزشیابی کیفی
زهرا محمدپور - مرضیه آریامنش - رضا عطایی
اثرگذاری موقعیت اقتصادی خانواده بر تحصیل دانش آموزان در مقطع ابتدایی شهرستان آمل
امیر محمد حسینی - محمد رضا عبداله انگرودی
تاثیر هنر درمانی گروهی بر اضطراب امتحان دانش آموزان دختر
پروین قنبرلو - فاطمه عماری - محمد عماری
خشونت و سوءاستفاده دانش آموزان و مقابله با نزاع های دانش آموزی
معصومه احمدی براورسان - خداداد بلوچ جبالبارزی
مروری برعوامل موثردرپیشرفت تحصیلی دانشآموزان
نرجس سلیمانپور - سلمان حیدری - محمدرضا حیدری
نقش نظم و انضباط و تأثیرات آن بر فرایند یاددهی- یادگیری و بهبود عملکرد سیستم آموزشی
سعید محسنی پور - حمیدرضا محسنی پور
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0