0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی بسترهای بهینه سازی تدریس بر خط از منظر چالش و عوامل سوق دهنده در زمان اپیدمی کووید و ارائه مدل کارا
نویسندگان :
حمیدرضا قزلسفلو
1
زهرا رجبی
2
1- استادیار مدیریت ورزشی دانشگاه گنبدکاووس
2- دانشگاه گنبد کاووس
کلمات کلیدی :
کیفیت آموزش،زیرساخت های آموزشی،کرونا ویروس،دانشجویان تربیت بدنی
چکیده :
هدف از تحقیق حاضر بررسی بسترهای بهینه سازی تدریس بر خط از منظر چالش و عوامل سوق دهنده در زمان اپیدمی کووید بود. این پژوهش به صورت آمیخته اکتشافی اجرا گردید. در فاز کیفی پژوهش تعداد 15 نفر از اساتید دانشگاهی به روش نمونه گیری هدفمند در مصاحبات نیمه ساختار یافته مشارکت داشتند. نمونه های آماری فاز کمی شامل 300 نفر از دانشجویان مقطع کارشناسی تربیت بدنی بودند که به روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند. ابزار پژوهش پرسشنامه مستخرج از فاز کیفی مشتمل بر متغیرهای عوامل آموزشی، زیرساخت های آموزشی، منابع انسانی متخصص، فرآیندهای یادگیری کارا، ارزیابی اثربخش، فناوری آسان و تعاملات انسانی بود. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها، ابتدا روایی سازه و کفایت نمونه برداری با استفاده از آزمون KMO و آزمون کرویت بارتلت (Bartlet test) بررسی گردید و درنهایت از نرم افزار آموس در سطح معناداری(05/0≥ P) استفاده گردید. نتایج پژوهش نشان داد که عوامل آموزشی، زیرساخت های آموزشی، منابع انسانی متخصص و فناوری از بالاترین ضریب مسیر برخوردار بودند. از اینرو به متولیان و سیاست گذاران نظام آموزشی پیسشنهاد می شود که از طریق برگزاری دوره های آموزش مجازی در کنار استقرار فناوری آسان و توسعه زیرساخت های آموزش زمینه ارتقاء آموزش واحدهای عملی را فراهم نمایند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
نگاهی به آموزش مسائل زیست محیطی با بررسی کتاب انسان و محیط زیست پایه یازدهم
اعظم گلشنی - الناز خلیلی
بررسی تحلیلی چگونگی نوآوری برنامه درسی در زبان آموزی دوره ابتدایی ایران
فاطمه رضایی
مروری بر حسگرهای بیسیم با قابلیت برداشت انرژی از فرکانس های رادیویی
محمد باعث
فرهنگ واقتصاد ( اقتصاد آموزش وپرورش)
فاطمه حسن پور
لذت آموزش با برش اهداف آموزشی
زهره امینی
کتاب ریاضی و تقویت مهارت دست ورزی دوره اول ابتدایی: تحلیل محتوا
زهرا کمیلی - زهره کمیلی - حسین درخشنده
بررسی اثربخشی آموزش مشارکتی بر مهارت های اجتماعی دانش آموزان
سمیه حیدری
گزارش کارورزی
حدیث کاوس زاده
بررسی تاثیر آموزش محتوایی فلسفه برای کودکان بر تفکر انتقادی دانش آموزان مقطع ابتدایی
معصومه حسن پور - سید محمد اندرامی - عبدالرضا زاهدی تیر
بررسی و شناسایی چالشها و فرصت های هوش مصنوعی در سیستم آموزشی
طاهره سلطانی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0