0% Complete
صفحه اصلی
/
ششمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
تاثیر هنر درمانی گروهی بر اضطراب امتحان دانش آموزان دختر
نویسندگان :
پروین قنبرلو
1
فاطمه عماری
2
محمد عماری
3
1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر
2- دانشگاه ازاد پیام نور واحد منجیل
3- دانشگاه ازاد اسلامی واحد تهران
کلمات کلیدی :
واژه های کلیدی: هنردرمانی، اضطراب امتحان، دانش آموزان
چکیده :
پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر هنردرمانی گروهی بر اضطراب امتحان دانش آموزان دختر انجام شد. روش این پژوهش نیمه آزمایشی همراه با پیش آزمون- پس آزمون و گروه کنترل بود. جامعه آماری پژوهش را همه دانش آموزان دختر پایه دوم دوره دوم متوسطه شهر طارم در نیم سال تحصیلی اول 99-1398 تشکیل دادند. پس از ارزیابی های اولیه و به روش نمونه گیری هدفمند، 30 نفر نفر از آنها به عنوان نمونه پژوهش انتخاب و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل به نسبت یکسان گمارده شدند. افراد گروه آزمایش، برنامه جلسات هنردرمانی (هنرهای بصری) را در 10 جلسه 90 دقیقه ای (هر هفته 2جلسه) دریافت کردند. به منظور جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه اضطراب امتحان ابوالقاسمی و همکاران (1375)، استفاده شد. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون تحلیل کوواریانس تک متغیره استفاده شد. یافته های حاصل از تحلیل داده های پژوهش نشان داد که با کنترل اثر پیش آزمون، بین میانگین نمرات پس آزمون افراد گروه های آزمایش و کنترل در متغیر اضطراب امتحان تقاوت معناداری وجود داشت. درمجموع، باتوجه به نتایج این پژوهش پیشنهاد می شود تا روان شناسان و مشاوران از هنردرمانی به عنوان مداخله ای مؤثر در جهت کاهش اضطراب امتحان دانش آموزان بهره ببرند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
اثر بخشی آموزش مهارت خودآگاهی بر اضطراب امتحان دانش آموزان متوسطه اول و دوم
اسماعیل مردانی زاده - فهیمه شاهرخی - سکینه نگهبان - خاطره فلاح
مروری بر تاثیر نقش پژوهشگری معلم در رشد و توسعه نظام آموزشی
الهام احمدی - زهرا ابراهیمی
تبیین رابطه مدیریت دانش و چابکی سازمانی با نقش میانجی سبک رهبری خدمتگزار در بین پرسنل آتش نشانی قم
ابوالفضل رضای کاشانی
تاثیر یک جلسه فعالیت مقاومتی برون گرا بر پاسخهای زمانی کراتین کیناز، لاکتات دهیدروژناز سرمی و فیبرینوژن پلاسمایی دانش آموزان پسر غیر فعال شهرستان آمل
علی رضا قنبری - رضا پاشا
شناسایی و رتبه بندی عوامل فردی موثر بر یادگیری غیر رسمی معلمان مقطع ابتدایی (مطالعه موردی: شهرستان ساری)
ابراهیم صالحی عمران - باقر تسلیمی ماچک پشتی
تأثیر آموزش مبتنی بر «استیم» بر تفکر انتقادی و احساس تعلق به مدرسه
راضیه ابراهیمیان - اسماعیل کاظم پور
نقش آموزش و پرورش در اصلاح الگوی مصرف آب
پریسا مرادی
ضرورت و اهمیت استفاده از روزنامه و مجله در کلاس های چند پایه
زینب باقری - اقبال نصیری برم الوان
بررسی تاثیر یادگیری معکوس بر رشد یادگیری دانش آموزان ابتدایی چابهار
مجید جشیره - سعیده هدایتی - بدریه هاشم زهی
بررسی رابطه بین شادی ونشاط ورضایت زناشویی دانشجویان متاهل دانشگاه های شهر آمل
زهرا اسفندیاری - هستی اسدی - فاطمه نجفی - مینا مهدوی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0