0% Complete
صفحه اصلی
/
چهارمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی شیوه تدریس دستورزی در درک مفاهیم ریاضی دانشآموزان ابتدایی
نویسندگان :
مهسا رضائی
1
محمد غفاری مجلج
2
1- آموزش و پرورش استان مازندران
2- دانشگاه آزاد چالوس
کلمات کلیدی :
آموزش ریاضی، شیوه تدریس، درک مفهومی، دست ورزی
چکیده :
آینده هر جامعهای به کیفیت و کارایی آموزش و پرورش آن کشور بستگی دارد. یکی از پایههای اساسی نظامهای آموزشی که در امر آموزش و پرورش باید مورد توجه قرار گیرد، شیوهی آموزش یا به طور اختصاصیتر شیوهی تدریس است. با توجه به اهمیت ریاضیات، نظامهاي آموزشی میکوشند تا با گنجاندن مباحث ریاضیات در برنامههاي تحصیلی به پرورش تواناییهاي ذهنی و قدرت استدلال دانش آموزان خود کمک کنند و آنان را براي همگامی با تحولات علمی و پیشرفتهاي فناوري در زندگی آینده مهیا سازند. هدف اولیه آموزش ریاضیات باید کمک به دانش آموزان در شکلگیری درک مفهومی آنها از مفاهیم ریاضی، در همه سطوح تحصیلی، به ویژه در دوره ابتدایی، باشد؛ و برای اینکه دانش آموزان ریاضیات را با درک یاد بگیرند، مهم است که آنها در یادگیری خود شرکت کنندگانی فعال باشند. دست ورزیها در شکلهای متنوعی ظاهر میشوند و اغلب به صورت اشیای فیزیکی تعریف میشوند که به عنوان ابزارهای تدریس مورد استفاده قرار میگیرند تا دانش آموزان را با یادگیری عملی ریاضی درگیر کنند. تحقیقات آموزشی نشان میدهد که ماندگارترین یادگیری زمانی رخ میدهد که دانشآموزان فعالانه فهم ریاضی خود را میسازند و این اغلب از طریق دست سازهها به انجام میرسد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
پیوستنگاری فرهنگی حفظ زبانهای منطقهای ایران
رزیتا عیلانی
تأثیر دست سازه ها و دست ورزی در یادگیری بهتردانشآموزان دوم ابتدایی شهرستان چالوس
سمیه رحمت پسند - خدیجه مددی - معصومه ملکپور
چگونه توانستیم املای دانش آموز دچار ضعف املا را در کلاس درس بهبود دهیم ؟
احسان عمویی اسرمی - محمد امین رحیمی - فاطمه ملک شعبانی - نرگس گرائلی شیخ
هوش مصنوعی و آموزش هنر: فرصتها و چالشها
مریم غفاری
تحلیل محتوای کتاب درسی تفکّر و پژوهش پایۀ ششم دبستان بر اساس ساحتهای ششگانۀ تربیت در سند تحوّل بنیادین
نیما خادمی - ابراهیم محمّدجانی
رویکرد نوین بهکارگیری زنجیره بلوکی در طراحی سازمانهای خودمختار غیرمتمرکز
رحیم اصغری - رویا کاظمی
مشکلات رفتاری و عاطفی کودکان و روابط با همسالان در مدرسه ابتدایی با میانجی گری آموزش والدین در سطح فردی و مدرسه
صدیقه منصورسمائی
فرصت ها و تهدیدهای استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) در آموزش ریاضی
مرتضی گرزین نژاد - شبنم مختاری
تحلیل مهارت های بحث گروهی در فراگیران از طریق بسترهای یاددهی-یادگیری
سجاد رضائی آلی - حسن وکیلی ازغندی - رضا صادقی
تاثیر مدیریت دانش و خلاقیت در تدریس بر یادگیری دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان خواف
مصیب زنگنه
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0