0% Complete
صفحه اصلی
/
ششمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
پیش بینی سرمایه روانشناختی مدیران و معلمان آموزش و پرورش چالوس بر اساس مولفه های فرهنگ مدیریت خطا
نویسندگان :
سیده معصومه حسینی
1
1- آموزش و پرورش چالوس
کلمات کلیدی :
سرمایه روانشناختی، مولفه های فرهنگ مدیریت خطا، آموزش و پرورش چالوس.
چکیده :
هدف: از این پژوهش بررسی پیش بینی سرمایه روانشناختی مدیران و معلمان آموزش و پرورش چالوس بر اساس مولفه های فرهنگ مدیریت خطا بوده که به روش پژوهش توصیفی – همبستگی انجام شد. همینطور جامعه آماری 327 معلم، 76 مدیر اداره آموزش و پرورش این شهرستان چالوس بودند که تعداد181 معلم و 63 مدیر بر اساس جدول کرجسی و مورگان به روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها، از ابزارهای پرسشنامه پرسشنامه سرمایه روانشناختی لوتانز (2007) و پرسشنامه فرهنگ مدیریت خطا ریبوویک و همکاران (1999) استفاده شد. برای تجزیه وتحلیل داده ها آزمون رگرسیون چند گانه انجام شد. یافته ها: بین متغیرهای پیش بین وارد شده به مدل(فرهنگ مدیریت خطا برابر 446/0 ، مقدار ضریب تبیین برابر با 199/0 یعنی حدود 19درصد از تغییرات سرمایه روانشناختی توسط متغیرهای مذکور تبیین می گردد و همچنین مقدار ضریب تبیین تعدیل شده ( با در نظر گرفتن درجه آزادی ) برابر با 195/0 می باشد . نتیجه گیری: فرهنگ مدیریت خط به صورت مثبت در پیش بینی سرمایه روانشناختی مدیران و معلمان آموزش و پرورش شهرستان چالوس ایفای نقش می کند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
نقش حکمرانی هوشمند در آموزش شهر هوشمند
شهرزاد قاسمی
شناسایی و اولویت بندی عوامل تاثیرگذار در ایجاد دعاوی و اختلافات در پروژه های عمرانی جهت جلوگیری از بروز آن به روش تحلیل سلسله مراتبی AHP
سجاد صالحی
تاثیر آموزه های دینی در افزایش نشاط و تلاش در دانش آموزان
محمدرضا محمدزاده رهنی - محسن معتمدی
بررسی تخفیف مجازات از منظر آیات و روایات با عنایت به آیه 44 سوره ص قرآن کریم
مهلا یعقوبی - سید محسن طاهری اطاقسرا
بررسی نقش پیوند والدینی و سبک زندگی اسلامی در پیشبینی نگرش به زندگی دانشآموزان دختر دوره متوسطه
اکرم خالصی اردکانی - علی محمد اخوت - اعظم شاکر اردکانی
روش های نوین مدیریت کلاس در مدارس ابتدایی
عبدالباسط طعنه - حبیبه شیر محمدلی
بررسی تأثیر آموزش های ارائه شده بر اشتغال زایی دانش آموزان (مطالعه موردی: هنرستان کشاورزی شهید بهشتی ناحیه دو ساری)
حسین احمدی - مرتضی شجاعی قادیکلایی
خلاقیت: چالشی برای آموزش و پرورش نوین
معصومه بوربور - فاطمه عبدالمالکی - پریوش عطاپور - محمدرضا بوربور
چگونه توانستیم با استفاده از راهبردهای خلاق یادگیری جدول ضرب را در دانش آموزان پایه سوم دبستان متقین تقویت نماییم؟
اکرم محمدلو - مریم محمدلو
بررسی«تجلّی خدا و رؤیت» در قرآن
مریم ضیغمی - حمیدرضا فریدی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0