0% Complete
صفحه اصلی
/
پنجمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
جایگاه نماد های هویت ملی در کتاب های درسی جغرافیا دوره متوسطه دوم رشته علوم انسانی
نویسندگان :
مریم ابراهیمی
1
1- دانشگاه خوارزمی تهران
کلمات کلیدی :
نماد های ملی،هویت ملی،کتاب های درسی،دوره متوسطه دوم
چکیده :
مقاله حاضر با هدف بررسی نماد های هویت ملی در کتاب های درسی جغرافیای دوره دوم متوسطه رشته علوم انسانی در سال 1398 انجام شده است .نماد های بررسی شده در این پژوهش شامل خلیج فارس، سرود ملی، زبان فارسی، پرچم ایران ، نقشه ایران، مکان های تاریخی، جشن های ملی و نخبگان و مشاهیر است که با روش تحلیل محتوا مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج پژوهش نشان داد که در کتاب های درسی جغرافیای رشته علوم انسانی به نماد های هویت ملی بصورت ناقص پرداخته شده و توجه چندانی به آنها نشده است .با توجه به نقش مهم آموزش و پرورش در نهادینه کردن و تقویت هویت ملی در دانش آموزان لازم است در کتاب های درسی به این نماد ها توجه بیشتری شود .
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تاثیرفرهنگ براقتصاد
شهلا سلطانی
ضرورت غنی سازی محیط (خانه و مدرسه) و ارتقاء سطح انگیزه ورزشی دانش آموزان
ملیحه فاضل
مدل رگرسیونی نوآوری در مدارس و انگیزش مشارکت ورزشی با نقش میانجی حمایت اجتماعی در معلمان تربیت بدنی شهر بیرجند
حمیده اسدزاده - امین امانی - سیده معصومه همایونی بائی
نقش مشاوره در مدرسه شاد و سلامت روان
حسین رضائی مردانقم
بررسی و ارزیابی فناوری اطلاعات در آموزش و پژوهش
زینب منتظری - امین منتظری
بررسی رابطه دلبستگی شغلی و خودکارآمدی با نقش میانجی اشتیاق کاری معلمان
زهرا حمزه نتاج بهنمیری - سیده زهرا حسینی
بررسی علل بی انگیزگی دانش آموزان دبیرستان به درس خواندن
افسانه دستیار حقیقی - عزت الله ملک پور افشار
بررسی عوامل موثر بر تمایل به بازگشت گردشگران در دوران کرونا (مورد مطالعه: گردشگران استان مازندران)
محمد جوادی زاده - مهرنگار پارسای نهاد
بررسی نتایج کاربرد آموزش الکترونیکی در آموزش و پرورش و آموزش عالی
فائزه مؤمنیان - مائده صالحیان
راهکارهای توسعه فناوری سیار در نظام آموزشی با هدف ارتقا اثربخشی آموزشی
فاطمه رحمتی قورتانی - مهدی محمودی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0