0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
مدل رگرسیونی نوآوری در مدارس و انگیزش مشارکت ورزشی با نقش میانجی حمایت اجتماعی در معلمان تربیت بدنی شهر بیرجند
نویسندگان :
حمیده اسدزاده
1
امین امانی
2
سیده معصومه همایونی بائی
3
1- دانشگاه پیام نور
2- اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی
3- دانشگاه پیام نور
کلمات کلیدی :
نوآوری،انگیزش
چکیده :
هدف این پژوهش بررسی مدل رگرسیونی نوآوری در مدارس و انگیزش مشارکت ورزشی با نقش میانجی حمایت اجتماعی در معلمان تربیت بدنی شهر بیرجند میباشد. روش تحقیق از نوع توصیفی – پیمایشی از نوع همبستگی میباشد. جامعه آماری آن شامل کلیه معلمان تربیتبدنی مدارس متوسطه شهر بیرجند میباشند. تعداد حجم نمونه 137 نفر بوده که بهصورت تصادفی ساده انتخاب شدند. برای گردآوری دادهها از مقیاس انگیزه مشارکت ورزشی (PMQ)- گیل و همکاران (1983)، پرسشنامه نوآوری سازمانی جرفی و همکاران (2013) و پرسشنامه حمایت اجتماعی فیلیپس (SS-A) استفاده شد. یافتههای تحقیق نشان داد بین نوآوری در مدارس و انگیزش مشارکت ورزشی با حمایت اجتماعی رابطه معنادار وجود دارد. متغیر حمایت خانواده به میزان 54 درصد بر روی انگیزه مشارکت ورزشی و به میزان 38 درصد بر روی نوآوری در مدارس توان پیشبینی را دارا میباشد. در نتیجه تشویق معلمان تربیت بدنی به ارزیابی و بازخورد مداوم برای بهبود عملکردشان میتواند به نوآوری در مدارس کمک کند. ارائه بازخورد سازنده و ارزیابی عملکرد منظم توسط مدیران مدرسه و سایر مشاوران میتواند به شناسایی نقاط قوت و ضعف و توسعه مهارتهای تدریس معلمان کمک کند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
آنکوباتورها در کسب و کار و کارآفرینی
رقیه ولایتی
تاثیر هنر درمانی گروهی بر اضطراب امتحان دانش آموزان دختر
پروین قنبرلو - فاطمه عماری - محمد عماری
مروری کوتاه برکاربرد هوش مصنوعی در مدیریت پسماندهای جامد شهری
محمدحسین سینکاکریمی - الهه سینکاکریمی
"بررسی اثر هویت، شخصیت برند و تعهد هواداران بر برندسازی باشگاه های برتر فوتبال ایران"
رضا رجب زاده - مهدی طالب پور - شیرین مهاجری نیاکی
معلم،پرورش دهنده تفکر خلاق
جیران حسین زاده ترشکوه - محمد جعفری پناه آهنگر
تعیین روش مذاکره با موکل
حسین صیاد
بررسی رابطه بین باورهای فراشناختی و اضطراب کرونا در دانش آموزان متوسطه اول شهر بابل
آتنا باقرزاده شش پل - فریبا فرحیان رودی - مریم دولت یاری
مروری بر موانع و چالش های پیش رو در مدارس هوشمند
سلمان حیدری - نرجس سلیمانپور - محمدرضا حیدری
انگیزه پیشرفت تحصیلی عامل کلیدی در یادگیری درس ریاضی دانش آموزان
علی علیزاده ملک آبادی
کارآمدی تدریس ریاضی با استفاده از فناوری آموزشی
مرتضی گرزین نژاد
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0