0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
اثر بخشی آموزش راهبردهای مدیریت هراس تحصیلی بر رفتارهای یادگیری و اضطراب تحصیلی دانشآموزان دختر پایهی ششم ابتدایی شهرستان شاهین دژ
نویسندگان :
مریم خانی
1
فوزیه فتحعلی پور
2
پری عزیزی
3
1- آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی
2- آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی
3- آموزش و پرورش استان آذربایجان
کلمات کلیدی :
مدیریت هراس تحصیلی،اضطراب تحصیلی،رفتارهای یادگیری
چکیده :
هدف پژوهش بررسی اثر بخشی آموزش راهبردهای مدیریت هراس تحصیلی بر رفتارهای یادگیری و اضطراب تحصیلی دانشآموزان دختر پایهی ششم ابتدایی شهرستان شاهین دژ در سال تحصیلی 1401-1402 است. تحقیق از نوع تحقیقات تجربی با پیش آزمون و پس آزمون در دو گروه کنترل و آزمایش است. جامعهی آماری آن کلیهی دانشآموزان دختر پایهی ششم شامل 365 نفر در قالب 17 کلاس درس است که در سال تحصیلی 1401-1402 مشغول به تحصیل بودند و از میان آنها 40 نفر به روش تصادفی چند مرحلهای به عنوان نمونه آماری انتخاب و به صورت تصادفی در گروه آزمایش و گواه گمارش شدند. ابزار گردآوری دادهها پرسشنامه اضطراب تحصیلی ساراسون(1975) و با پایایی 93/0، آزمون اضطراب تحصیلی وان(TAI) با پایایی89/0 و معدل نمرات نوبت دوم و نوبت اول سال تحصیلی 1401-1402 است. قبل از ارایه متغیر مستقل از دو گروه پیش آزمون به عمل آمد پس از آن در 10 جلسه 90 دقیقهای مداخله متغیر مستقل(آموزش مدیریت هراس تحصیلی ) برای گروه آزمایش صورت گرفت. پس از آن پس آزمون اضطراب تحصیلی به عمل آمد و نمرات نوبت اول پس آزمون رفتارهای یادگیری تلقی گردید. نتایج با نرم افزار Spss ویرایش 22 به روش تحلیل کوواریانس تجزیه و تحلیل گردید. نتایج نشان داد که آموزش راهبردهای مدیریت هراس تحصیلی بر رفتارهای یادگیری و اضطراب تحصیلی با 05/0> p تاثیر دارد. لازم است که متولیان امر تعلیم و تربیت با توجه به نتایج این پژوهش آموزش راهبردهای مدیریت هراس تحصیلی را در واحدهای آموزشی مد نظر خود قرار دهند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
مزایا و معایب آموزش آنلاین ریاضیات در طول همه گیری COVID-19
جواد توکلی دارگانی
چگونه توانستم دانش آموزان پایه ششم را با تاثیرات منفی شبکه های اجتماعی آشنا سازم
علیرضا صالحی کارونیان - رضوانه عباسی
ارتباط آموزش و پرورش با محیط زیست
مریم قادری - سیده مائده زمانی
تاثیر بهره گیری از سیستم چندرسانه ای پادکست آموزشی بر انگیزش پیشرفت و یادگیری دانش آموزان در درس قرآن
مجتبی رضایی راد - علی شیردل دارابی - علی کرم دار اسرمی - سید رضا جلالی کوهی خیلی - محمد قدیری پائین لموکی
آسیب های فضای مجازی و بررسی نقش آموزش و پرورش در مقابله با آنها
فرج فتاحی - سیده فاطمه موسوی
بررسی اثربخشی متد AMGL بر موفقیت تحصیلی دانش آموزان متوسطه
اسداله معظمی گودرزی
بررسی نقش خانواده های الگوهای تدریس در پرورش مهارت های تفکر
نگین توماج - حصل کاظمی
شیوه های نوین تدریس و تاثیر آن بر آموزش و یادگیری
ملیحه بهزادکلایی - حمیدرضا محمدی - فاطمه زهرا تقی پور علی تپه
رابطه میان آموزش مجازی بر میزان یادگیری دانش آموزان پایه ششم مدرسه دخترانه کمیل شهرستان اسلامشهر از منظر اولیا در سال تحصیلی 1403_1402
بهناز منوری پاک - مرتضی قاسمی اقدمی
بررسی وتحلیـــل مفهوم معنای زندگی در حدیقه الحقیقه سنایی
سمیه مصطفوی - زهرا علی پور - محبوبه نصیری - معصومه نصیری - فاطمه محمدی ششکل
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0