0% Complete
صفحه اصلی
/
چهارمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی اثربخشی متد AMGL بر موفقیت تحصیلی دانش آموزان متوسطه
نویسندگان :
اسداله معظمی گودرزی
1
1- UIBS دانشگاه بروکسل
کلمات کلیدی :
AMGL، خودگردانی، یادگیریِ زایشی، موفقیت تحصیلی
چکیده :
متد AMGL روشی ابداعی است که با تکیه بر ساختار زبان و با روش خودگردانی یادگیری زایشی، یادگیری و یادسپاری را پوشش میدهد. در شیوة AMGL (روشِ خودگردانیِ یادگیریِ زایشی) سعی بر آن است که بنای ساختمان یک زبان با استفاده از بلوکهای سهگانة تبیین، ایضاح و توضیح پیریزی و معنادار شود. هدف از انجام این تحقیق بررسی تأثیر AMGL بر روی موفقیت تحصیلی 130 نفر از دانشآموزان متوسطه اول (پایه هفتم، هشتم و نهم) منطقه 12 آموزش و پرورش تهران است. این تحقیق شامل 5 فرضیه است که عبارتنداز: تأثیر AMGL بر درک مطلب، یادگیری و یادسپاری، پیشرفت تحصیلی، افزایش نظم و برنامهریزی، مقایسه و طبقهبندی مطالب. اطلاعات با استفاده از ابزار پرسشنامه جمعآوری گردید. معلمان پس از طی دوره آموزشی استفاده از متد را در تعلیم دروس بکار بردهاند. نتایج حاصل از آزمون مقایسه میانگینهای پیشآزمون و پسآزمون فرضیههای تحقیق را تأییدکرده و نتیجه آزمون همبستگی نیز ثابت میکند که استفاده از متد AMGL میزان موفقیت تحصیلی دانشآموزان را افزایش میدهد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
نظریه یادگیری شناختی ـ اجتماعی؛ ضرورتی برای تدریس معلمان
حسین احمدی - مهدی عالیشاه
بررسی تأثیرکیفیت زندگی کاری بر استرس، فلات زدگی و فرسودگی شغلی (مورد مطالعه: آموزش وپرورش شهرستان محمودآباد)
شهلا زرجام
بررسی و شناخت مهمترین روش های ارزشیابی معلمان و نظام آموزشی
مرجان معصومی فرد - هدایت تازش
ارتقاء کیفیت یادگیری با روشهای نوین تدریس: فرصتها و چالشها
علیرضا غریاق زندی - مجید بهاری گلشن - محمد باقر گرگانی فیروز جایی
برندسازی شخصی: تحلیل بعد اجتماعی کشتی گیران
فاطمه دهپاسی - مرتضی دوستی
بررسی ابعاد ارتباط میان اماکن آموزشی و حرکات بدنی و اکتیوهای ذهنی دانش آموزان از دیدگاه معلمان ابتدایی شهرستان قائمشهر
ندا آذرپیرا
آموزش و پژوهش در دانشگاه ها و مدارس
رضا قاسمی - رسول شریفی نجف آبادی
شناسایی عوامل تاثیرگذار فناوری اطلاعات بر سواد اطلاعاتی
نادی علیزاده - نرگس نیک زاد
بررسی مبانی روان شناختی در سند برنامه درسی ملی
مرزبان ادیب منش
نقش کاربرد ﻓﻨﺎﻭﺭﻱ ﺍﻃﻼﻋﺎﺕ ﻭ ﺍﺭﺗﺒﺎﻃﺎﺕ در ﺻﻼﺣﻴﺖ ﻫﺎﻱ حرفه ای ﻣﻌﻠﻤﺎﻥ
زهرا امامی - هما جمشیدی - زبیده جانبازی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0