0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
اثربخشی طرحواره درمانی بر افکار خودکشی بیماران دارای اختلال شخصیت مرزی
نویسندگان :
مهدیه عباسی
1
1- ازاد
کلمات کلیدی :
طرحواره درمانی،افکار خودکشی،شخصیت مرزی.
چکیده :
پژوهش حاضر با هدف تعیین اثربخشی طرحواره درمانی بر افکار خودکشی بیماران دارای اختلال شخصیت مرزی انجام شد. روش پژوهش نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل است. جامعهی آماری پژوهش شامل افراد مبتلا به شخصیت مرزی مراجعه کننده به مرکز درمانی اعصاب و روان شهر تهران در سال 1402 بودند. نمونه گیری این پژوهش به صورت در دسترس انجام شد. ابتدا افراد مبتلا به شخصیت مرزی شناسایی و از بین آنها 30 نفر به صورت تصادفی انتخاب و در دو گروه آزمایش 15 نفر و گروه کنترل 15 نفر گمارده شدند. گروه آزمایش به مدت 8 جلسه 90 دقیقه ای تحت مداخلات طرحواره درمانی قرار گرفت و گروه کنترل مداخله ای را دریافت نکرد. هر دو گروه به پرسشنامه افکار خودکشی در دو مرحله ی پیش آزمون و پس آزمون پاسخ دادند. دادهها با استفاده از روش تحلیل کواریانس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. یافته ها نشان داد بین میانگین نمره افکار خودکشی پس آزمون در گروه آزمایش و کنترل تفاوت آماری معنی داری وجود دارد. بنابراین طرحواره درمانی بر افکار خودکشی بیماران دارای اختلال شخصیت مرزی تاثیر دارد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
مقایسه مزایا و معایب آموزش مجازی و پیامدهای آن بر دانش آموزان
مهرداد بهاری پور
رابطه هوش هیجانی با تاب آوری و عملکرد شغلی معلمان آموزش و پرورش ناحیه دو ساری
صدیقه امیری
تشخيص بيماری ريوی با روش جدید قطعه بندی
حمید بهادر - عواطف سیاحی عوفی
بهینه سازی تحلیل مولفههای اصلی با الگوریتم بهینه سازی ازدحام ذرات برای تشخیص چهره
محمدرضا فدوی امیری - طاهره فرضی بابلی
مقایسه آموزش حضوری و مجازی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان اول ابتدایی شهرستان چالوس
معصومه شهسواری
نقش اوقات فراغت و کلاسهای فوق برنامه در سلامت روان و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان
آرمین خزائی پول - فاطمهزهرا مهدوی
فرهنگ سازمانی و تاثیر آن بر عملکرد نوآورانه ی سازمانها
الهام خسروی پور
بررسی بد فهمی های دانش آموزان پایه دهم مدرسه شهابی سیمرغ در مباحث کتاب درسی ریاضی دهم
فاطمه یوسف زاده درزی
سواد مالی، مشارکت مالی و مشاجرات مالی
اکرم تفتیان - جواد زارع منش
چگونه توانستم حس مسئولیت پذیری نسبت به امکانات مدارس را در دانش آموزان نهادینه سازی کنم؟
حمیدرضا فریدی - ملیحه دولتی - فرهاد رجب زاده - ملک سیما عزیزی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0