0% Complete
صفحه اصلی
/
هفتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
مقایسه آموزش حضوری و مجازی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان اول ابتدایی شهرستان چالوس
نویسندگان :
معصومه شهسواری
1
1- دانشگاه ازاد اسلامی تنکابن
کلمات کلیدی :
آموزش حضوری،آموزش مجازی،پیشرفت تحصیلی
چکیده :
پژوهش حاضر با مقایسه اثربخشی آموزش حضوری و مجازی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان اول ابتدایی شهرستان چالوس از نظر روش گرد آوری داده ها «توصیفی» از نوع «علی- مقایسه ای» و از نظر هدف «کاربردی» می باشد. جامعه آماری کلیه دانش آموزان اول بتدایی شهرستان چالوس در سال تحصیلی 1400-1399 می باشد. حجم نمونه آماری با توجه به مقایسه ای بودن روش پژوهش وتعداد دانش آموزان هرکلاس 30 نفر می باشد و به همین منظورتعداد 60 نفر به طور مساوی (تعداد 30 نفریک کلاس حضوری و تعداد 30 نفر یک کلاس مجازی) انتخاب شدند.در این پژوهش از روش نمونه گیری غیر تصادفی در دسترس استفاده شد. روش گرد آوری داده ها روش كتابخانه اي و روش میدانی بود. ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه سنجش عملکرد تحصیلی فام و تیلور (1999) با مولفههای (خودکارآمدی، تاثیر هیجانی، برنامه ریزی، فقدان کنترل و انگیزش) بود. پایایی ابزار پژوهش در یک پیش نمونه 30 تایی در بین دانش آموزان با آلفای کرونباخ متغیرآموزش مجازی 805/0وآموزش حضوری 809/0 بدست آمد. تجزیه وتحلیل داده های پژوهش، در آمار توصیفی از ابزارهایی مانند: میانگین،واریانس، انحراف معیار و در آمار استنباطی آزمون تحلیل واریانس یک راهه با استفاده از نرم افزار 22 spss استفاده شد. یافته های پژوهش نشان داد که اثربخشی آموزش حضوری و مجازی بر عملکرد تحصیلی(خودکارآمدی، تاثیر هیجانی، برنامه ریزی، فقدان کنترل و انگیزش) دانش آموزان اول ابتدایی متفاوت است
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
استفاده از ارزیابی مبتنی بر ارتباط و اتصال به منظور بررسی بدفهمیهای دانشآموزان در مبحث همنهشتی مثلثها
مهدیه اجدادی - محمد جواد اسلام پور - فهیمه کلاهدوز
مزایا و معایب تدریس مجازی و راهکار مناسب
شهناز شفیع - عاطفه عارفی
هوش مصنوعی و نرم افزارهای کاربرد برای یاددهی و یادگیری
شکوفا مستوفی
مدیریت بار شناختی در آموزش روانشناسی: بررسی کتاب روانشناسی پایه یازدهم دوره دوم متوسطه
رحیم شبانی
فاکتورهای تاثیرگذار در رضایتمندی کشاورزان شهر آمل از بیمه محصولات
سیده فرشته جلالی
ارزیابی نقش درس پژوهی در پرورش سطح مهارت حرفه ای معلمان مقطع ابتدایی استان آذربایجان غربی
خالد علی پور - ایوب مصلحی - خدیجه ممندی
تاثیر رضایت شغلی معلمان ریاضی در بکارگیری روش های نوین تدریس
فاطمه احمدی راد - نادره حمیدی
اثـربخشی آموزش و پژوهش به شیوه مشارکتی بر تاب آوری و تدریس تحول آفرین معلمان دوره ی ابتدایی شهرستان تنکابن
زینب دلیرکوهی - شهرام رجبعلیان
نقش زنان در نظام تربیتی اسلام
محمد جواد شهدی - علی اصغر آزاد
بررسی تحلیلی چگونگی نوآوری برنامه درسی در زبان آموزی دوره ابتدایی ایران
فاطمه رضایی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0