0% Complete
صفحه اصلی
/
پنجمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی نوآوری در آموزش و پرورش به منظور ارائه مدل
نویسندگان :
محمدتقی معتمدی تلاوکی
1
داود حامدنژاد
2
خدیجه قربانی ولیک چالی
3
1- آموزش و پرورش ناحیه 2 ساری
2- آموزش و پرورش
3- دبستان غیردولتی
کلمات کلیدی :
نوآوری، آموزش و پرورش، مدل
چکیده :
هدف پژوهش حاضر، بررسی نوآوری در آموزش و پرورش به منظور ارائه مدل می باشد. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی از نوع پیمایشی است. جامعه آماری آن را روسا و معاونین ادارات و مدیران مدارس آموزش و پرورش استان مازندران به تعداد 2653 نفر تشکیل می دهند که براساس فرمول کوکران تعداد 338 نفر با روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای – طبقه ای به عنوان نمونه انتخاب شدند. جهت جمع آوری داده ها از پرسش نامه محقق ساخته با 65 سوال استفاده شد. روایی صوری و محتوایی ابزار به تایید متخصصان رسید و پایایی آن با استفاده از آزمون ضریب آلفای کرونباخ 93/0 محاسبه شد. جهت تجزیه و تحلیل داده ها، از آزمون معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج نشان داد که؛ بین نوآوری در آموزش و پرورش با بعد سازمانی با ضریب استاندارد 89/0 و با بعد آموزشی با ضریب استاندارد 84/0 رابطه مثبت و معناداری وجود دارد و مدل ارائه شده نیز دارای برازش مناسب می باشد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
راهکارهای تربیتی و اصلاح رفتار دانش آموزان پرخاشگر در مدارس
سارا نظام پرست - نفیسه امین - زهرا امین - طاهره سادات حسینی رودبار
بررسی رابطه بین مهارت های ارتباطی مدیران با رضایت شغلی معلمان مقطع ابتدایی شهر سنندج
سیامک صادقی - داود غلامی - محسن عبدالملکی
بررسی سلامت جسمانی _روانی وابعاد هویت دانش آموزان در دروره ی ابتدایی
صدیقه میارنعیمی - عاطفه حاجی تبار - منصوره براری - سهیلا کیادلیری
اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر قدرت حل مسیله در دانش آموزان دوره اول متوسطه
سعید زرگران
آموزش مجازی(مزایا، معایب و تکنیک ها)
زهرا میناوی
تاثیر فضای مجازی بر کارآفرینی آموزشی
نادی علیزاده - سید سودابه میرانی
چشم اندازی به برخی ازروش های تا مین امنیت در دریانوردی
عرشیا اکبرزاده نیاکی
بررسی پیامدهای آموزش مجازی بر روش تدریس سخنرانی از طریق مطالعات تطبیقی
محمد جواد شهدی
بررسی مزایا و معایب تغییرات آموزش از حضوری به حضوری و مجازی در دوران کرونا و پساکرونا و مزایا و معایب آن
راضیه دوجی
بررسی ضرورتهای فراگیری آموزشهای پایه دانش سیاسی برای دانشجویان تمامی رشته های دانشگاهی کشور
محمد کریم زاده - مهدی بهجتی اردکانی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0