0% Complete
صفحه اصلی
/
چهارمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی سلامت جسمانی _روانی وابعاد هویت دانش آموزان در دروره ی ابتدایی
نویسندگان :
صدیقه میارنعیمی
1
عاطفه حاجی تبار
2
منصوره براری
3
سهیلا کیادلیری
4
1- دانشگاه آزاد چالوس
2- دانشگاه آزاد چالوس
3- دانشگاه آزاد چالوس
4- دانشگاه آزاد چالوس
کلمات کلیدی :
جسمانی ،روانی ، ابعاد هویت، ابتدایی
چکیده :
چکیده پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه سلامت جسمانی - روانی و ابعاد هویت دانش آموزان در دوره ی ابتدایی شهرستان چالوس است. روش تحقیق از نوع توصیفی و همبستگی بوده که با تکنیک پیمایش و بطور مقطعی انجام شد. جامعه آماری شامل دانش آموزانی است که در سال تحصیلی 98-1397 در مراکز ابتدایی شهرستان چالوس مشغول به تحصیل می باشند. نمونه آماری در این پژوهش بر اساس از جدول کرجسی و مورگان (1970) 140 نفر برآورد شد که بصورت نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب گردید. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه های محقق ساخته سلامت جسمانی-روانی و پرسشنامه محقق ساخته ابعاد هویت دانش آموزان ابتدایی استفاده شده است که توسط معلمان دانش آموزانی که در پژوهش شرکت داشتند، تکمیل گردیده است. نتایج حاصل از یافته های پژوهش نشان داد: بین سلامت جسمانی - روانی و ابعاد هویت دانش آموزان در دوره ی ابتدایی شهرستان چالوس رابطه وجود دارد. همچنین میزان جسمانی - روانی و ابعاد هویت کودکان دوره ی ابتدایی در بین دانش آموزان دختر و پسر متفاوت است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
نظام دانش و حکمرانی شبکه ای ؛ رویکردی نوین در خط مشی گذاری کنشگران نظام علمی مبتنی بر درگیرسازی شبکه ذینفعان
حیدر نجفی رستاقی
بررسی نقاط قوت جهاد کشاورزی در ارائه خدمات به کشاورزان در شهرستان شیروان
صغری رضازاده یامی - فریمان ابراهیم زاده - احمد باغی
الگوهای تغذیه ای در پیشگیری از پرفشاری خون: یک مطالعه مروری
حامد نظیف - محمدرضا رضانژاد - محمد قلی پور - برات الله حسن پور - ریحانه معصومی
چگونه توانستم مشکلات املای پارسا دانش آموز پایه دوم در مدرسه ی شاهد اکبرپور را بهبود ببخشم.
مهران ترابی رستمی - محمد ندیم - مهدی دهقان طزره
نقش فناوری در آموزش ریاضی دوره ی ابتدایی
سجاد هدایتیان
نگرش معلمان دوره ابتدایی نسبت به آموزش و پرورش فراگیر
مائده صادق کوهستانی - سیده صفیه حسینی فیروزکلایی
تحلیل مسائل آموزشی و ارائه راهکارهای بهینهسازی برای بهبود فرآیندهای برنامهریزی
سمانه اسکو - جمیله خوشخو
چگونه میتوانم بدخطی و نادرست نوشتن نوشتار امیر را حل کنم ؟
حامد رمضانی
اثر بخشی توانبخشی حرفه ای بر سبک معنا در زندگی نوجو انان معلول
طاهره عطاپور چخماق بلاغ
چگونه توانستم سر درد دانش آموزم (علی )را با مدل جدول تناقضات هنگام پرخاشگری در کلاس کاهش دهم
محمدرضا اسماعیل پور - زهرا دارایی - حامد نوراللهی - سید محمد ساداتی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0