0% Complete
صفحه اصلی
/
سومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی عوامل موثر بر انگیزه دانشجویان کاردانی آموزشکده فنی شهید یزدانپناه سنندج از انتخاب رشته تحصیلی خود(یک مطالعه مقطعی)
نویسندگان :
مینا احمدی
1
محمدلطیف شیردل
2
محمدقانع حیدری
3
1- دانشگاه فنی- آموزشکده فنی و حرفه ای دختران سنندج
2- دانشگاه فنی- دانشکده فنی شهید یزدانپناه سنندج
3- دانشگاه فنی- دانشکده فنی شهید یزدانپناه سنندج
کلمات کلیدی :
انگیزه، انتخاب رشته، دانشجویان کاردانی فنی
چکیده :
عمده فعالیت آموزشی دانشگاه فنی و حرفه ای در حال حاضر در سطح کاردانی است و هدف، تربیت کاردان (تکنسین) است.لذا،این مطالعه با هدف تعیین عوامل موثر برانگیزه دانشجویان کاردانی آموزشکده فنی شهید یزدانپناه سنندج از انتخاب رشته تحصیلی کاردانی در سال تحصیلی97-96 صورت گرفت.انگیزه تحصیلی آنان معمولا" درآمدزایی است که از اولویت های اصلی پسران دانشجو می باشد. پاسخگویان این پژوهش به روش سرشماری انتخاب شدند که از 261 دانشجو، 150 نفر به صورت تصادفی انتخاب شده اند.این مطالعه نشان داد که اکثریت مشارکت کنندگان به ترتیب «کوتاه بودن دوره تحصیل» را به عنوان اولین انگیزه ،«تحصیل با انگیزه اعتبار دانشگاهی» به عنوان دومین انگیزه و«محتوای رشته دانشگاهی» به عنوان سومین انگیزه انتخاب رشته کاردانی فنی بیان نمودند. با توجه به این که عوامل مرتبط با انگیزه های فردی در مقایسه با سایر عوامل، در انتخاب رشته کاردانی مؤثرتر می باشند، لذا در شناسایی علایق و انگیزه های ادامه تحصیل آنان و راهنمایی بهتر دانش آموزان در انتخاب آگاهانه رشته فنی توسط مشاوران مدرسه مؤثر باشد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
آموزش مجازی بستری برای تولید محتواهای آموزشی متناسب با سبک های مختلف یادگیری
سمانه شریعتی بین کلایی - نادره حمیدی - عالمه حسینی
ارتباط آموزش وپرورش با محیط زیست
سیده سمانه هاشمی منش
بررسی موانع عدم استقرار مدارس هوشمند در ایرانh
روح اله چراغی - زهرا بیگدلی
واکاوی نقش اصلاح الگوی مصرف
علی زکوی - حمید حسین زاده - محمدرضا زکوی
بررسی گرایش دانش آموزان پایه هشتم دبیرستان تیزهوشان علامه حلی 9 به فعالیت های پژوهش محور
حمزه جعفری - دانیال برومندپور
هویت مستقل دینی وملی نسل آینده چیستی و چگونگی
باقر تسلیمی
دانش پداگوژی، اندراگوژی، سینرگوژی برای آموزش
فخرالسادات عابدینیان
آموزش مهارتهای حل تعارض به معلمان و دانشآموزان: یک رویکرد پیشگیرانه
امیراحد عمادی - حوا سلیمانی - محمد پور جانی - شیرزاد ستوده یان - امیرعباس عمادی
بررسی مشکلات رفتاری و عاطفی دانشآموزان ابتدایی و روابط آنها با همسالان خود
زهرا مقصودی
آموزش زبان فرانسه با استفاده از ساختار فارسی و انگلیسی
رزیتا عیلانی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0