0% Complete
صفحه اصلی
/
ششمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
چند پایه در ایران
نویسندگان :
سید علی اصغر پرستاران
1
مرتضی خیر آبادی
2
علی اکبر محمدی
3
فرزاد عصمتی
4
عرفان شعبانی
5
1- دانشگاه آزاد نکا
2- موسسه آموزش عالی آمل آمل
3- دانشگاه فرهنگیان مازندران
4- دانشگاه شمال
5- دانشگاه مازندران
کلمات کلیدی :
چندپایه، مدرسه،فرصت، آموزش،یادگیری
چکیده :
امروزه آموزش از حقوق اولیه و اساسی انسان محسوب می شود،لذا برای تحقق این هدف ، باید نهضت همگانی سواد ایجاد گردد تا تمامی کودکان و نوجوانان از نعمت درس و یادگیری بهره مند شوند با احداث مدارس در مناطق کمتر توسعه یافته به علت جمعیت پایین دانش آموزان،پدیده ای به نام چندپایه شکل گرفته که دانش آموزان مدارس کم جمعیت از پایه های مختلف در یک کلاس و توسط یک معلم آموزش می بینند که این امر محاسن و معایبی را درپی دارد. در این مقاله از طریق منابع مختلف اعم از مقالات، کتاب های در خصوص چندپایه ،تجربیات زیسته آموزگاران چندپایه و.. استفاده شده تا به نتایج عقلانی و منصفانه ای در خصوص کلاس چندپایه برسیم. و ضمن چیستی و چرایی کلاس های چندپایه و بیان نقاط ضعف و قوت ،راه حل و پیشنهاداتی برای تقویت نقاط قوت و تبدیل نقاط ضعف به قوت ارایه شده است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
نقش مراکز آموزشی در تقویت پایه های اقتصاد دانش محور
علی رضا ولی پور - مرضیه حمیدی شیشوان
بررسی میزان اثربخشی نقش مهارت های فناوری اطلاعات و ارتباطات بر ارتقاء کیفیت آموزش
آرزو موسوی - معصومه همتی زاده - زینب داودی
تحلیل مسائل آموزشی و ارائه راهکارهای بهینهسازی برای بهبود فرآیندهای برنامهریزی
سمانه اسکو - جمیله خوشخو
ابزار سنجش موانع جریان دانش در سازمان
عسگر اکبری
تحلیل محتوای کتاب علوم پنجم ابتدایی به روش ویلیام رومی
سید علی اصغر پرستاران - سمیه دیوسالار - علی اکبر محمدی - فاطمه ملک پور
تحلیل محتوای کتاب مطالعات اجتماعی سوم دبستان براساس تکنیک ویلیام رومی
مونا سالاری فرد
برسی عوامل موثر در علاقه مندی دانش اموزان پایه ششم در مراکز اموزشی
امیر محمد حسینی - محمد امین ایزدی
تاثیر فناوری اطلاعات بر بازدهی آموزش و کیفیت یادگیری
نگین صادقی - علی توسلی
ارزشیابی صحیح در ریاضیات فرصتی مناسب برای آموزش ریاضی
علی توسلی - نگین صادقی
استفاده از فناوری های نوین در آموزش ریاضی
سوگند ربیع پور
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0