0% Complete
صفحه اصلی
/
سومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی میزان اثربخشی نقش مهارت های فناوری اطلاعات و ارتباطات بر ارتقاء کیفیت آموزش
نویسندگان :
آرزو موسوی
1
معصومه همتی زاده
2
زینب داودی
3
1- دانشگاه آزاد علوم تحقیقات تهران مرکز
2- پیام نور ایلام
3- پیام نور ایلام
کلمات کلیدی :
فناوری، تکنولوژی، اطلاعات و ارتباطات، آموزش، امنیت، مهارت
چکیده :
فناوری اطلاعات و ارتباطات که از آن به عنوان فناوری جديد یاد می کنند بیشترين تأثیر را در حیات بشريت و بدون شک تحولات گسترده ای را در تمامی علوم و فنون آموزشی داشته است. در پنجاه سال گذشته بروز تحولات گسترده در زمینه کامپیوتر و ارتباطات، تغییرات عمده ای را در عرصه های مختلف حیات بشری به دنبال داشته است. انسان همواره از فناوری استفاده نموده و کارنامه حیات بشريت مملو از ابداع فناوری های متعددی است که همگی در جهت تسهیل زندگی انسان بوده اند. امروزه در قرن بیست و یکم با توجه به گستره وسیع اطلاعات، افراد به سوی کسب مهارت های جدیدتر هدایت می شوند. ظهور پدیده شگفت انگیز تکنولوژی جدید و فناوری اطلاعات در دو دهه اخیر و توسعه آن در نظام آموزشی باعث پیشرفت قابل توجه ای در کشورهای توسعه یافته شده است. مهارت های فناوری اطلاعات و ارتباطات را می توان به عنوان ابزاری سودمند برای اثربخشی در بهبود کیفیت آموزش و یادگیری مورد استفاده قرار داد. هدف از این مطالعه بررسی نقش یادگیری مهارت های فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش می باشد. در این مقاله سعی شده است به نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات بر ارتقاء کیفیت آموزش پرداخته شود.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
نقش حکمرانی هوشمند در آموزش شهر هوشمند
شهرزاد قاسمی
اثرآموزش مهارتهای اجتماعی بر زندگی و مهارت های ارتباطی دانش آموزان
شعله امانی
مروری بر ارزشیابی توصیفی در آموزش ابتدایی
فاطمه پاشا - مهدی حسن تبار خوشرودی - زهرا ردایی
بررسی چالشهای حد تابع در کتب دانشگاهی ودبیرستانی
زهرا عباسی - حسن رزاقیان
پیش بینی افت تحصیلی دانش آموزان بر اثر آموزش مجازی در دوران کرونا
پوران تورانی - مصطفی غلامی
تأثیر آموزش الکترونیکی بر عملکرد تحصیلی با نقش میانجی سیستم مدیریت یادگیری
آهو دریاییان - نادی علیزاده
بررسی عوامل مؤثر بر افزایش انگیزه و رضایت شغلی معلمان مدارس ابتدایی (مطالعه مروری)
جواد رستمی
نقش اصطلاح نامه و هستی شناسی در بازیابی اطلاعات
مجید شیرزاد - ایرج شیرزاد - مریم مهدوی
آموزش رویکرد سواد انتقادی و ارایه آن در قالب فعالیت های طرح بوم ویژه مدرسه
سیده زهرا باغبانیان - نعیمه محمودی - نرگس شهاب الدین - محبوبه یعقوبی خانقاهی
پیش بینی مدل رگرسیونی بهزیستی با اوقات فراغت ورزشی در معلمان تربیت بدنی شهر بیرجند
حسین آردین - سمیه صحراگرد - مرضیه مودی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0