0% Complete
صفحه اصلی
/
نهمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
پرورش خلاقیت در یادگیری مبتنی بر فناوری؛ باورهای معلمان درباره خلاقیت مبتنی بر فناوری
نویسندگان :
مریم حسن زاده
1
زینب صفائیان
2
فاطمه محمدجان نتاج
3
زهرا قاسم زاده
4
1- هنرستان مائده
2- هنرستان مائده
3- هنرستان مائده
4- دانشگاه فرهنکیان مازندران
کلمات کلیدی :
فناوری،تفکر انتقادی،خلاقیت،نوآوری،یادگیری
چکیده :
دانشآموزان معاصر که «بومیهای دیجیتال» هستند، میتوانند تقریباً از هر نوع فناوری در کلاس درس استفاده کنند. با توجه به این واقعیت، معلمان باید بر انتخاب ابزارهای مناسب برای کمک به توسعه شایستگیهای خود – مهارتهای اساسی، دانش و نگرشهای لازم برای تحقق شخصی و قابلیت استخدام در یک جامعه دانش تمرکز کنند. تفکر انتقادی، خلاقیت، ابتکار و حل مسئله نقش بزرگی در دستیابی به هشت شایستگی کلیدی تعریف شده توسط European Reference Framework 2006 دارند. تعریف خلاقیت با مثالهای مختلفی از استفاده از رایانه به عنوان ابزاری که به ما در پرورش خلاقیت در آموزش کمک میکند، دنبال میشود. ایجاد ایدههای بدیع و جدید چیزی است که ما باید در ذهن دانشآموز تشویق کنیم و برای انجام آن، باید به آنها بفهمانیم که خلاقیت قابل تفکر و آموختن است. اگر میخواهیم دانشآموزانمان برای آینده آماده باشند، باید به آنها یاد دهیم چگونه خلاق باشند و نوآوری کنند تا بتوانند با انعطافپذیری بیشتری به تغییرات مستمر پاسخ دهند. تفکر خلاق یک استعداد نیست؛ بلکه مهارتی است که میتوان آن را آموخت. در این بررسی مروری بر تئوریها، مطالعات و دستاوردهای جدید در زمینه خلاقیت با تاکید بر یادگیری مبتنی بر فناوری ارائه شده است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
راهبردی برای تدریس شیمی دبیرستان بصورت مفهومی و بنیادی
سید مهدی نیاکانی - حسین عباس تبار آهنگر
بهبود امنیت و کارایی شبکههای حسگر بیسیم (WSN) با استفاده از الگوریتم سنجاب
حسین محرر درخشنده - مرتضی غضنفری - پویان صالحی
معلم،پرورش دهنده تفکر خلاق
جیران حسین زاده ترشکوه - محمد جعفری پناه آهنگر
چالشهای آموزش و یادگیری زبان انگلیسی از دیدگاه دانشآموزان و معلمان مدارس مقطع متوسطه دوم ناحیه2 استان زنجان
الهه آج - نعیمه شکارلو - زهرا بهرامی - یحیی بیات
چالش های تدریس زبان انگلیسی در مدارس ایران. روش های جدید و خلاقانه تدریس گرامر و لغات جدید
رزا فامیلیان سورکی
خلاقیت و نوآوری و کارآفرینی در آموزش ریاضی
مریم یوسفی تبار فیروزجاه - نادره حمیدی
رابطه عزت نفس و خلاقیت با پیشرفت تحصیلی در دانشجویان دانشگاه آزاد واحد اهواز
فریده ویسمرادی
بررسی راهکارهای کیفیت بخشی به دورههای آموزش ضمن خدمت معلمان (مطالعه مروری)
اسماعیل عاشری
بررسی تأثیر روش تدریس مبتنی بر حل مسئله بر پرورش تفکر خلاق در دانشآموزان دبستان
مرضیه کرمانیان - فاطمه کلاگر - فاطمه احمد زاده عالمی
چگونه توانستیم با رویکرد آموزش پژوهش محور، ضعف مطالعه و کتابخوانی دانش آموزان را بهبود بخشیم.
لیلا گرایلی افرا - زلیخا گرایلی افرا - بنفشه زارعی - سمانه شریف زاده
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0