0% Complete
صفحه اصلی
/
هفتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
چگونه توانستیم با رویکرد آموزش پژوهش محور، ضعف مطالعه و کتابخوانی دانش آموزان را بهبود بخشیم.
نویسندگان :
لیلا گرایلی افرا
1
زلیخا گرایلی افرا
2
بنفشه زارعی
3
سمانه شریف زاده
4
1- دانشگاه آزاد اسلامی ساری
2- دانشگاه آزاد اسلامی قائمشهر
3- دانشگاه آزاد اسلامی ساری
4- دانشگاه آزاد اسلامی قائمشهر
کلمات کلیدی :
مطالعه،یادگیری،مهارت هاي فردی،حافظه،پژوهش
چکیده :
چکیده پژوهش حاضر باهدف بررسی و بهبود وضعیت مطالعه در 21 نفر از دانش آموزان پایه ششم دبستان ساجده واقع در شهرک یثرب شهرستان قائم شهر انجام شده است . در این پژوهش پس از تبیین وضع موجود و بیان مسئله ، از طریق مشاهده، مصاحبه با همکاران ، پرسشنامه از اولیا و دانش آموزان عوامل موثر بر ضعف روشهای مطالعه شناسایی شد و از طریق رویکرد آموزش پژوهش محور مسئله به وضعیت نسبتا مطلوب رسید. این پژوهش نشان داده است که بیشتر دانش آموزان علاقه وافری نسبت به مطالعه دارند ودر صدد موفقیت در تحصیل می باشند ومیزان اطلاعات از روش صحیح مطالعه، شرایط مطالعه، انواع مطالعه وموانع یک مطالعه خوب همچنین عوامل دیگر ازقبیل وضعیت فرهنگی اجتماعی خانواده .... در سطح نسبتا پائینی قرار داشت. با بررسی میانگین نمرات دوسال اخیر دانش آموزان مورد بررسی مشاهده گردید رابطه نمره با میزان آشنایی دانش آموزان با روش صحیح مطالعه وشرایط مطالعه رابطه معناداری وجود دارد . پس از مطالعه وبررسي توانستیم وضعیت روش مطالعه فعلي دانش آموزان را تغیير دهیم وآنان را به مطالعه صحیح علاقمند نمايیم .از جمله اقداماتی که در این پژوهش انجام شد، راه اندازی کتابخانه کلاسی، برگزاری مسابقات کتابخوانی، تشکیل جلسات صندلی صمیمیت با موضوع کتاب خوانی ومطالعه، جلسات معرفی کتاب، تشکیل نمایشگاه کتاب و پژوهش های دانش آموزی در مدرسه،استفاده از دانش آموزان در تدریس برخی از دروس مثل مطالعات اجتماعی،هدیه به صورت کنفرانس، مطالعه گروهی و ... در این راه از روش فن سخنوري،داستان نویسي نیز استفاده نمودیم .بدین ترتیب در امر مطالعه روح تازه اي بخشیده شد وتوانستیم طریقه مطالعه در دانش آموزان را بهبود بخشیم ودانش آموزان باعلاقه فراوان از این روش ها استفاده نمودند واین امر موجب تقویت در مهارت كلامي وپیشرفت تحصیلشان نیزگردید.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
چگونه توانستم حس مسئولیت پذیری نسبت به امکانات مدارس را در دانش آموزان نهادینه سازی کنم؟
حمیدرضا فریدی - ملیحه دولتی - فرهاد رجب زاده - ملک سیما عزیزی
چالشهای نوآوری و خلاقیت در آموزش و پرورش
سید صدیقه موسوی - معصومه ملکپور - سیده لیلا سمائی
آموزش مهارتهای حل تعارض به معلمان و دانشآموزان: یک رویکرد پیشگیرانه
امیراحد عمادی - حوا سلیمانی - محمد پور جانی - شیرزاد ستوده یان - امیرعباس عمادی
نقش اضطراب و هیجان در نحوه ی عملکرد دانش آموزان مقطع ابتدایی
فاطمه درزی خلردی - سیده مطهره مهدوی سلیمی - پژمان خاکپور
مقایسه آموزش مجازی با آموزش حضوری
سید علی اصغر پرستاران - مریم پرستاران - زینب درویش نوری - هاجر فدوی - رودابه جانعلی پور عمران
سیاستگذاری سواد رسانه ای
آزیتا سلاجقه - هانیه سالمی
اثر بخشی الگوی تدریس E5 (براساس رویکرد ساختن گرایی) بر خود تنظیمی و خلاقیت در درس ریاضی دانش آموزان دختر دوره دوم متوسطه
فاطمه بور بور
تکنیکهای جدید یادگیری ریاضی
فخرالسادات عابدینیان
رابطه ی بین سبک های هویت، سلامت اجنماعی و خودپنداره با رفتارکمک طلبی دانشجویان
بنفشه زارعی تلوکی - فریبا سروری - مهران رئیسی چمازکتی
رابطه بین هوش هیجانی با پرخاشگری و تحمل فشار روانی در دانش آموزان دوره دوم متوسطه شهرستان ساری
پژمان تقی زاده
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0