0% Complete
صفحه اصلی
/
چهارمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی وضعیت سواد اطلاعاتی هنر آموزان هنرستان های کار و دانش شهرستان ساری
نویسندگان :
مجتبی رضایی راد
1
محمد قدیری پائین لموکی
2
سید رضا جلالی کوهی خیلی
3
علی کرم دار اسرمی
4
علی شیردل دارابی
5
1- سایر
2- پردیس دکتر شریعتی ساری
3- پردیس دکتر شریعتی ساری
4- پردیس دکتر شریعتی ساری
5- پردیس دکتر شریعتی ساری
کلمات کلیدی :
فناوری، اطلاعات، فناوری اطلاعات و ارتباطات، سواد اطلاعاتی
چکیده :
در جامعه ای که تحولات باعث بوجود آمدن موجی از تمدن جدید شده است، برای بقا و حضور در عرصه تحول، باید با جریان جا بجا یی قدرت علمی و اطلاعاتی همراه شد و آن را پذیرفت. پژوهش حاضر با هدف بررسی وضعیت سواد اطلاعاتی هنر آموزان هنرستان های کار و دانش شهرستان ساری شکل گرفته است جامعه ی آماری مورد مطالعه هنر آموزان هنرستان های کار و دانش شهرستان ساری به تعداد 184 نفر می باشند .. به دلیل محدود بودن جامعه از روش سرشماری استفاده و حجم نمونه برابر جامعه انتخاب شده است. روش پژوهش حاضر ، توصیفی از نوع زمینه یابی بوده وروش گرد آوری اطلاعات میدانی و کتابخانه ای و ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه استاندارد قابلیت سواد اطلاعاتی برای آموزش عالی بوده که بر مبنای سوالات ویژه ی تحقیق در قالب 5 استاندارد با 22 شاخص را با 51 گویه مورد پرسش قرار داده است و با استفاده از آزمون T و تحلیل واریانس مورد تجزیه و تحلیل واقع شد. که . نتایج حاصل نشان دادکه1.هنرآموزان توانایی تشخیص ماهیت و گستره ی اطلاعات مورد نیاز را دارند.2.هنرآموزان توانایی دستیابی به اطلاعات مورد نیاز به شکل موثر وکار آمد را دارا نیستند. 3. هنرآموزان ارزیابی منتقدانه اطلاعات ومآخذ آن وتلفیق آن با مبنای دانشی و نظام ارزشی توسط را ندارند.4. هنرآموزان توانایی استفاده موثر از اطلاعات برای انجام یک مقصود خاص به صورت انفرادی یا به عنوان عضوی از یک گروه را ندارند. 5.هنرآموزان توانایی درك مسايل اقتصادي، قانوني، اجتماعي مربوط به استفاده از اطلاعات، و با رعایت اصول اخلاقی و قانونی دسترسی به اطلاعات و استفاده از آن را دارند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی آسیب شناسی مدرسه در افت تحصیلی دانش آموزان
سمیه حسن نژاد خسروآبادی - زهرا منصور سمایی
بررسی رابطه ی بین سبک یادگیری انطباق یابنده با خلاقیت کارکنان دفتر مرکزی گروه پارس آرا آمل
فرشته قنبری - جمیله خوشخو
تاثیر قصه گویی تعاملی بر سواد خواندن دانش آموزان پایه ی سوم مدرسه ی پسرانه ی شاهد در شهرستان ساری
وحیده برزه - سیده نیره هاشمیان
راهبرد های تدریس مبحث محیط و مساحت سوم ابتدایی
زهرا اسکندری - پری فهندژ سعدی - کیمیا رفعت ماه
تحلیل محتوای کتاب هندسه 3 دوازدهم ریاضی براساس روش ویلیام رومی ( از نظر فعال یا غیر فعال بودن)
فاطمه یوسف زاده درزی
شناخت رابطه بین فناوری اطلاعات با یادگیری بهینه در مدارس دخترانه شهرستان محمودآباد در سال تحصیلی 98-97
فرشته حبیب زاده
مزایا و معایب آموزش مجازی در سیستم آموزشی
جمیل حاتمی - محسن محمدی
هنر و زیبایی از دیدگاه شهید مطهری
زهرا علی پور - سمیه مصطفوی - معصومه نصیری - محبوبه نصیری
بررسی نقش معلمان در انتقال به عصر دیجیتال و چالش های پیش رو
مریم خادمیان - مهدی حقیقی - سعید محسنی پور - فرشته آقاجانی - زهرا قاسم زاده
پیشگیری از رفتارهای پرخطر(گرایش به دخانیات، مصرف مواد و خشونت) در دانش آموزان مدارس
حکیمه بیگدلی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0