0% Complete
صفحه اصلی
/
پنجمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
تاثیر قصه گویی تعاملی بر سواد خواندن دانش آموزان پایه ی سوم مدرسه ی پسرانه ی شاهد در شهرستان ساری
نویسندگان :
وحیده برزه
1
سیده نیره هاشمیان
2
1- دانشگاه فرهنگیان پردیس شریعتی ساری
2- آموزش و پرورش ناحیه 2 ساری
کلمات کلیدی :
سواد خواندن ، قصه گویی، قصه گویی تعاملی
چکیده :
هدف از تحقیق حاضر، بررسی تأثیر قصه گویی تعاملی بر سواد خواندن دانش آموزان پایه ی سوم مدرسه ی پسرانه ی شاهد در شهرستان ساری می باشد. نتیجه ی حاصل از پژوهش، راهکاری در بهبود سواد خواندن دانش آموزان پایه ی سوم ابتدایی ارائه می نماید. روش پژوهش نیمه آزمایشی و از نوع پیش آزمون-پس آزمون، با استفاده از يک گروه آزمودنى است. گروه آزمایش این پژوهش، متشکل از 25 نفر از دانش آموزان پسر پایه ی سوم از یک مدرسه است. جهت جمع آوری داده ها از آزمون سنجش سطح سواد خواندن پرلز (2016) استفاده شد. پس از پیش آزمون ، گروه آزمایش در طول یک ماه، 24 جلسه با شیوه ی قصه گویی تعاملی در معرض آموزش هدفمند قرار گرفتند. سپس داده های پس آزمون گروه، دو هفته بعد از پایان جلسات آموزش، جمع آوری و نتیجه ی دو آزمون با استفاده از روش تحلیل t زوجی مقایسه شد تا مشخص گردد که آیا تغییری در سواد خواندن پس از مداخله ایجاد شده است یا خیر. نتایج حاصل از این پژوهش، نشانگر آن است که راهبرد قصه گویی تعاملی، موجب بهبود سواد خواندن در دانش آموزان پسر پایه ی سوم ابتدایی مدرسه ی شاهد شهرستان ساری، می شود.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
کارورزی به عنوان ابزاری برای شناخت چالش های محیط آموزشی و توسعه مهارت های تدریس
سیده فاطمه محمدنیا
اثربخشی روش یادگیری معکوس در آموزش نوین
معصومه عسگریان - محدثه امینی نیا - فاطمه رفیعی پور - زهرا مقصودی کلاردشتی
نقش نرم افزارها و چندرسانه ای ها بر انگیزش تحصیلی دانش آموزان پایه هفتم در درس ریاضی
خدیجه تیرگان - زهرا لاچینی - سبحان اعظمی
تحلیل الگوهای ارزشیابی آموزش از راه دور و معرفی الگوی آشکار شونده به عنوان الگوی مناسب
خدیجه علی آبادی - رضا پاشا
تبیین ارتباط فناوری اطلاعات و بهرهوری سازمانی با نقش واسطه ای یادگیری سازمانی در دبیران تربیتبدنی شهر بیرجند
نرگس فروتن - مریم صحرانورد - صفورا کدخدازاده
رویکرد سازنده گرایی به فناوری در آموزش ریاضی
مرتضی گرزین نژاد - نگین صادقی - علی توسلی
تاثیر تعارض کار- خانواده و فرسودگی شغلی بر تمایل به جابجایی شغلی آموزش و پرورش
عاطفه قزوینی مهرنیا - مهدی حسین زاده
بررسی آرمان گرایی در اشعار مهدی اخوان ثالث در حیطه ی اجتماعی
عادله قادی
بررسی تاثیر گذاری الگوهای پژوهشی (درس پژوهی و اقدام پژوهی )بر رفع موانع نوآوری در محیط های آموزشی با محوریت مدارس آموزش و پرورش شهرستان سبزوار
مریم اصغری - مهری محمدی - فاطمه السادات جعفری
تحلیل مدل رگرسیونی ارتباط ویژگی های شخصیتی و نگرش شغلی در معلمان تربیت بدنی شهرستان بیرجند
داود مودی - ملیحه راستی - مرضیه مودی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0