0% Complete
صفحه اصلی
/
پنجمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
چگونه تدریس علوم پایه سوم
نویسندگان :
باقر تسلیمی
1
محمود علیزاده
2
احمد قاسمی
3
ساره کاسگری
4
زینب نبی زاده
5
1- دانشگاه غیر انتفاعی آمل
2- مازندران .بابلسر
3- دانشگاه مازندران
4- پردیس دکتر شریعتی ساری
5- پردیس دکتر شریعتی ساری/ فرهنگیان
کلمات کلیدی :
تبخیر، بخار، چرخه ی آب، گاز، گرما
چکیده :
هدف پژوهش حاضر چگونگی آموزش مفهوم تبخیر در درس علوم تجربی فراگیران پایه ی سوم دبستان مسعود سعد منطقه ی بهنمیر بوده است. از آن جایی که یادگیری فراگیران در مفهوم تبخیر( چگونگی تبدیل مایع به گاز ) پایین بوده، تیم درس پژوهی پرواز قطره سعی کرده است با استفاده از روش های کاوشگری و حل مسأله زمینه ی یادگیری فراگیران در مفهوم تبخیر را بهبود ببخشد. برای گردآوری اطّلاعات از ابزارهای مشاهده، مصاحبه، پرسش- نامه در قالب نظر سنجی و اسناد و مدارک استفاده گردید. در این پژوهش آموزش مفهوم تبخیر به عنوان متغیر وابسته و روش های تدریس مبتنی بر کاوشگری و حل مسأله به عنوان متغییر مستقل معّرفی شده است. تیم درس پژوهی در این پژوهش به این نتایج دست یافته است که استفاده از روش های تدریس فعّال بر دانش آموزان پایه ی سوم این دبستان تأثیر مثبتی داشته و دانش آموزان در تدریس اوّل و به ویژه تدریس دوّم به مهارت هایی دست پیدا کرده اند ،که قبل از آن کم تر به آن ها دست یافته بوده اند. پس از آموزش های لازم مشکل دانش آموزان برطرف گردید. دستاورد دیگر این که؛ درس پژوهی موجبات انتقال عقاید و تجربیات خود با دیگران و خِرَد جمعی وکار تیمی در آنها بسیارتقویت می گردد. امیدواریم پژوهش حاضر بعنوان سندی مورد استفاده دیگر عزیزان قرار گیرد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
چگونه توانستم عملکرد تحصیلی دانش آموزان پایه هشتم دارای افت تحصیلی در درس زبان انگلیسی را بهبود ببخشم؟
فاطمه رمضانلی
شیوه نوین مدیریت در کلاس درس
اسفندیار نظری
اثربخشی طرحواره درمانی در مادران دانشآموزان بر اختلال پرخاشگری آنان
معصومه یوسف رشیدی - فاطمه شمس ناتری - سکینه شمس ناتری
ارزشیابی تکوینی و تاثیرآن بر یادگیری و نگرش دانشآموزان به درس ریاضی از دیدگاه دانشآموزان متوسطه دوم
مریم عبدالملکی - فرزانه فروزانفر
بررسی روش های سنجش در ارزشیابی کیفی – توصیفی، چالش ها و فرصت ها
فریبا سروری - سوری احمدی خطیر
بررسی رابطه مهارتهای مدیریتی مدیران مدارس با ارتقای بهره وری و تعالی سازمانی با تأکید بر بهسازی مهارت های انسانی مدیران
حسن میرزاجانی - مهرانه دلاویز بایعکلایی - زهرا اعلمی
خود کنترلی وآموزش و تربیت
فرشته گل سرخی
درآمدی بر کاربست فناوری آموزشی در سیستمهای تعلیم و تربیت
علیرضا طاهرنژاد
مدلسازی ساختاری تفسیری عوامل موثر بر آموزش مربیان ورزشی
دکتر عظیم صلاحی کجور - دکتر سید حسین علوی
بررسی ارتباط راهکارهای افزایش انگیزه ی معلمان بر کیفیت تدریس(مطالعه موردی:معلمان ناحیه۱ زاهدان)
علیرضا کیخا - حمید رضا عباسی - علی باقری فر - یعقوب کریمی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0