0% Complete
صفحه اصلی
/
پنجمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
ارزشیابی تکوینی و تاثیرآن بر یادگیری و نگرش دانشآموزان به درس ریاضی از دیدگاه دانشآموزان متوسطه دوم
نویسندگان :
مریم عبدالملکی
1
فرزانه فروزانفر
2
1- دانشگاه آزاداسلامی واحد تهران مرکزی
2- دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
کلمات کلیدی :
ارزشیابی ، ارزشيابي تكويني، یادگیری ریاضی ، نگرش به درس ریاضی
چکیده :
امروزه اعتقاد بر این است که آموزش و ارزشیابی دو فرآیند در هم تنیدهاند. سنجش و ارزشیابی معتبر، دانشآموز را برمیانگیزد تا بیاموزد که چگونه یاد بگیرد. مهمترین کاربرد نتایج ارزشیابی، قضاوت در مورد کار انجام شده و یا برنامه در حین اجرا با تعیین میزان مطلوبیت یک برنامه آموزشی است. با توجه به نقش اساسی که ارزشیابی در آموزش ریاضیات دارد، برآن شدیم طی پژوهشی که از دانشآموزان متوسطه دوم دبیرستان نمونه زینب الکبری(س) شهرستان قروه انجام دادیم تاثیر ارزشیابی تكويني و مستمر را بر یادگیری و نگرش دانشآموزان به درس ریاضی مورد بررسی قرار دهیم. پرسشنامهای در اختیار 100 دانشآموز این مدرسه قرار گرفت که 50 نفر پایه یازدهم و50 نفر پایه دوازدهم بودند. چهار پرسش اساسی مورد بررسی قرارگرفت که پاسخ آنها در مقاله بیان شده است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
چگونگی ارتقا مهارت های خواندن انتقادی در دانش آموزان متوسطه دوم از طریق زبان فارسی
محمد صادق عباسی زیروانی - زهرا نصریان
عوامل موثر در یک مطالعه اثربخش دانش آموزی
محمد کبودتبار فیروزجائی - منصوره براری چهره - زینب فتاحی فر
کارورزی به عنوان ابزاری برای شناخت همه جانبه محیط آموزشی
اسرا کاویانی چراتی
مدیریت اقتصاد و محیط زیست (مدیریت بحران و کنترل آب)
فرحناز بابویی
بررسی مدل ریاضی سرطان در مجراها از دیدگاه مسائل معکوس
مرتضی گرشاسبی
شیوه نوین تدریس در مدارس(یادگیری معکوس)
فاطمه مرادتبار - فاطمه آزادیان - الهام عیسی جان زاده
مقدمه ای بر شناخت و تحصیل در رشته تذهیب و بازار کار آن
الناز خلیلی
ارزیابی وقوع رفتار غیرمدنی در اساتید
زهرا عابدینی - لیلا طاهری - مریم سعیدی - اعظم محمدعلی پور
بررسی رابطه سبک رهبری خدمتگزار مدیران بر سلامت روان و رفتار شهروندی در کارکنان آتش نشانی قم
محمد جواد فلاح
طراحی و شبیه سازی تقویت کننده عملیاتی ولتاژ پایین با افزایش هدایت انتقالی طبقه ورودی به روش راه انداز بدنه
علی شعبانی - حامد شعبانی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0