0% Complete
صفحه اصلی
/
ششمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی وضعیت آموزش چند فرهنگی در برنامه درسی دانشگاه فرهنگیان
نویسندگان :
علی همتی
1
عظیم عظیمی
2
1- دانشگاه فرهنگیان
2- دانشگاه فرهنگیان
کلمات کلیدی :
برنامه درسی،دانشگاه فرهنگیان،آموزش چندفرهنگی
چکیده :
پژوهش حاضر با هدف بررسی وضعیت آموزش چندفرهنگی در دانشگاه فرهنگیان انجام شده است. پژوهش از نوع کیفی و روش گردآوری داده ها، از نوع کتابخانه ای بود. جامعه پژوهش شامل تمامي اسناد، مـدارك و منـابع مـرتبط بـا موضـوع مـورد بررسي مي باشد. ابزار گردآوري داده ها فـرم هـاي فيش برداري است که به منظور گردآوري نتايج مطالعات مرتبط استفاده شده است. از آنجا كه داده هاي به دست آمده كيفي است، بنابراين از تحليل كيفي به منظور تحليل و جمع بندي آنهـا استفاده شده است. نتایج پژوهش حاکی از آن است که تنوع نژادی، فرهنگی، قومی، طبقه اجتماعی، دینی و زبانی یکی از مشخصه های اصلی جهان امروز و عاملی موثر در تعاملات بین فردی و ساخت اجتماعی قلمداد می شود. برای این منظور دانشگاه فرهنگیان می تواند روحیه تحمل، تفاهم و احترام به اختلاف فرهنگ ها را در دانشگاه بیش از پیش برجسته و تقویت نماید و به همین علت است که آموزش چند فرهنگی با اهمیت جلوه می نماید. از طرفی با توجه به اینکه کشور جمهوری اسلامی ایران نیز مانند بسیاری از کشورهای جهان، به طور مستقیم درگیر تنوع اقوام و فرهنگ هاي مختلف می باشد، دانشگاه فرهنگیان می تواند در فراهم کردن بسترهاي مناسب در برنامه هاي درسی، براي آشنایی با فرهنگ هاي مختلف نقش مهمی ایفا کند(عراقیه و همکاران، 1388). در پایان پیشنهادهای زیر ارائه گردیده است: -فراهم کردن بسترهای مناسب برای حرکت به سمت بین المللی کردن برنامه درسی دانشگاه فرهنگیان ایران-ایجاد شرایط مناسب برای بالفعل درآوردن استعدادهای برنامه درسی دانشگاه فرهنگیان جهت مهندسی فرهنگی برنامه درسی.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تحلیل تاثیر ابتکارات دلبستگی شغلی کارکنان بر رضایت شغلی کارکنان با تاکید بر نقش میانجی دلبستگی شغلی کارکنان
پیمان اکبری - کامران نظری - زهرا مقصودی - فهیمه قربانی
چگونه توانستم مشکل ترس سپهر از آموزگار را کم کنم
سید حمیدرضا حسینی - محمدامین امیرخسرو
نظریه های خود مراقبتی و ارتقای سلامت در راستای خودکارآمدی دانش آموزان دوره ابتدایی (7 تا 12 سال)
پردیس حیدری
یادگیری سیار
ملیحه بهزادکلایی - میلاد بهزادکلایی - حمیدرضا محمدی
بررسی عوامل موثر بر کیفیت تدریس در نظام آموزش عالی
لیلا اکبری - زینب دشتکی
بررسی میزان تاثیر گذاری اجرای برنامه ی تعالی مدیریت بر اساس تعالی سازمانی مدرسه بر کارایی مدارس مجری برنامه تعالی مدیریت مدرسه)با محوریت مدیران مدارس مجری طرح تعالی آموزش وپرورش شهرستان زهک)
لیلی دامن سبز
نقش خلاقیت و پژوهشگری معلم ریاضی و عربی بر فرآیند یاددهی یادگیری
نادره حمیدی - اکرم واعظیان
رابطه آموزش های فنی و حرفه ای با کارآفرینی و اشتغال
سمانه شاه حسینی - حجت اله سیفی - آرزو رنجبر
بررسی تاثیر فعالیت های آزمایشگاهی درس علوم تجربی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دوره ابتدایی
سیدهاتف هاشمی نسب - سمانه علیزاده
توسعه رویکردهای آموزش ریاضی با استفاده از فناوری های نوین
مریم اسدی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0