0% Complete
صفحه اصلی
/
نهمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
نقش خلاقیت و پژوهشگری معلم ریاضی و عربی بر فرآیند یاددهی یادگیری
نویسندگان :
نادره حمیدی
1
اکرم واعظیان
2
1- دانشکاه مازندران
2- دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود
کلمات کلیدی :
خلاقیت،پژوهشگری،معلم،ریاضی،عربی
چکیده :
از اثرگذارترین عوامل در فرآیند تدریس شخصیت معلم می باشد. زیرا مقبولیت معلم معیاری مهم در کلاسداری و پیشبرد اهداف درسی است. در این مقاله سعی شده به دو خصلت خلاقیت و پژوهشگری معلم توجه شود. معلم خلاق به بهترین شیوه ممکن می تواند دانش آموزان را به درس علاقمند کرده وبا شخصیت پژوهشگر خود درجهت توسعه فردی و حرفه ای خود کوشیده وهمچنین تعارضات درکلاس درس را حل کند.یکی از مهمترین اهداف و رسالتهای هر نظام آموزشی، پرورش خلاقیت دانش آموزان است. اساساً نظامهای آموزشی در دنیا برای تحقق چنین هدف غایی مهمی تاسیس و بنا شدهاند. ناگفته پیداست که عوامل درون سیستمی زیادی در درون هر نهاد آموزشی میتوانند برای دستیابی به پرورش دانش آموزان خلاق نقش بازی کنند. نقش معلم در پرورش خلاقیت بصورت نقش محوری وبه عنوان کسی که سکان هدایت و مدیریت کلاس درس را عهدهدار است بسیار مهم و برجسته است. چون «اساسیترین عامل برای ایجاد شرایط مطلوب جهت تحقق هدفهای آموزشی،معلم است. اوست که میتواند حتی نقص کتابهای درسی و کمبود امکانات آموزشی را جبران نماید ویا بهترین شرایط و موضوع تدریس را با عدم توانایی در ایجاد ارتباط عاطفی مطلوب به محیط غیرفعال وغیرجذاب تبدیل کند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی مقایسهای رفتارهای پرخطر و عوامل خطرساز و محافظتکننده مصرف مواد در میان دانشآموزان دختر و پسر شهر چالوس
فرزانه محمودبابویی - زهرا کریمی راد - سمیه الله بداشتی
نقش آموزش و پرورش در تربیت دینی دانشآموزان
اکرم میرمحمدی
درآمدی بر نقش خانواده در آموزش مجازی و تاثیر آن در آینده تحصیلی دانش آموزان
رحیمه رضایی
روش های نوین آموزش ریاضی دوره ی ابتدایی
شیده مهدی زاده - ثریا گرجی دیزآیادی - علی اسدی ملردی
محاسبۀ حجم کره با اصول کاوالیری
زینب آقامیرزا - محمود داورزنی
تعیین ارتباط عمودی کتاب های ریاضی پایه های دوم الی ششم دوره ی ابتدایی بر اساس شاخص های توالی و تداوم
آزاده میرچی - حسینعلی تقی پور
رویکرد های نوین در مدیریت آموزشی
کلثوم جعفری - خدیجه خیردوست - مهدیه حیدری
بررسی نقش اعتقادات مذهبی در انگیزه شغلی و مسئولیت پذیری معلمین ابتدایی
فاطمه حرمتی - طیبه مرادپور - سمیه چوپانی
چگونه توانستیم علاقهمندی دانش آموزان پایه نهم را به مباحث تاریخی درس مطالعات اجتماعی بیشتر کنیم؟
نوشین نقی پور ایوکی - فاطمه خادمی
ریاضیات گسسته مدرسهای؛ جایگاه، استانداردها و کاربردها
امیر مالمیر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0