0% Complete
صفحه اصلی
/
چهارمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
آموزش کارآفرینی در مدارس
نویسندگان :
جعفر اکبری لنگوری
1
محمود عباسعلی پور
2
1- آموزش و پرورش بابل
2- آموزش و پرورش بابل
کلمات کلیدی :
کارآفرینی، مدرسه، آموزش
چکیده :
نظام تعلیم و تربیت از بنیادی ترین و مهم ترین نظام های اجتماعی است که وظایف و کارکردهای مختلفی را به طور آشکار و نهان بر عهده دارد. یکی از کارکردهای آشکار و تخصصی آموزش و پرورش، تربیت و تامین نیروی انسانی جامعه در بخش های مختلف می باشد. نظام آموزشی به موازات وظايف تخصصي خود، آموزش مهارتهاي زندگي به دانشآموزان را باید در راستاي كار خودقرار بدهد. از جمله موارد مهم كه بايد به آن توجه جدي داشت موضوع اشتغال است. آموزش های عملی کارآفرینی از دوران دبستان می تواند علاوه بر آشنایی دانش آموزان با چرخه تولید، فروش، سودآوری، بازاریابی و ... باعث تقویت اعتماد به نفس آنها و افزایش مهارت های ارتباطی و هوش اجتماعی گردد. در اين مقاله سعي شده است، ضمن بيان مفهوم کارآفرینی به بيان اهداف و مراحل آموزش کارآفرینی در مدارس پرداخته و ضرورت آن مورد بررسي قرار گيرد. روش تحقيق کتابخانه اي بوده و با توجه بررسي هاي انجام گرفته، آن چه از اين تحقیق بر مي آيد، حاکي از آن است با آموزش صحیح کارآفرینی در مدارس، اعتماد به نفس دانش آموزان تقویت شده و مهارت های مربوط به کار و زندگی در آنها افزایش خواهد یافت.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
نقش و کارکرد بازی و قصه در رشد و تقویت هویت کودکان پیش از دبستان
فاطمه میهن دوست
نقش شیوههای فرزندپروری در پیشبینی مسئولیتپذیری دانشآموزان نوجوان
محدثه ملکزاده فیروزآبادی - خدیجه زارعی محمودآبادی - مریم زارعی محمودآبادی
معنویت و دینداری درکودکان در حال رشد
فریبا محمدی - مریم شاهوند - صغرا شوریده
اهمیت فناوری در آموزش
مریم پرستاران - سید علی اصغر پرستاران - رضا رمضانپور پاشاکلایی - محمد محسنی - هانیه چاشمی کلمرز
بررسی تکنولوژی های نوین آموزشی بر فرایند یاددهی- یادگیری در سیستم آموزشی رشته طراحی و دوخت
سمیه چاله کائی
مزایا و معایب آموزش مجازی در دانشگاهها
اکرم حافظی
چگونه توانستم درس ریاضی را با روشهای خلاق شیرین وجذاب کنم
سیما علیزاده بائی - رضا براری
چگونه توانستم مشکل روخوانی حمید دانش آموز پنجم ابتدایی را حل کنم؟
فرشید خدرلو
تاثیر آموزش کارآفرینی (مطالعه روی دانش آموزان دوره متوسطه)
فهیمه رضائی
شناسایی جایگاه مولفه های آموزش و پرورش جامع تمام ساحتی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ایران
پری عزیزی - فوزیه فتحعلی پور - مریم خانی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0