0% Complete
صفحه اصلی
/
چهارمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
تحلیل محتوای مطالعات اجتماعی سوم دبستان با روش ویلیام رومی
نویسندگان :
سعید شعبانی آستانی
1
محمد خادملو
2
امیر نصرتی
3
امیر حسین کلبادی نژاد
4
1- دانشگاه فرهنگیان دکترشریعتی ساری
2- دانشگاه فرهنگیان
3- دانشگاه فرهنگیان
4- دانشگاه فرهنگیان
کلمات کلیدی :
محتوا ،کتاب مطالعات اجتماعی ، سال سوم دبستان، تکنیک ویلیام رومی
چکیده :
هدف از این پژوهش تحلیل محتوای کتاب مطالعات اجتماعی سال سوم دبستان بر اساس تکنیک ویلیام رومی بوده است. روش این پژوهش توصیفی- تحلیلی بوده و از نظر هدف کاربردی است. جامعه آماری در این پژوهش نیز کتاب مطالعات اجتماعی سال سوم دبستان است. واحد مطالعه درس های مندرج در کتاب و واحد تجزیه و تحلیل متن تصاویر و فعالیت های کتاب است که بر اساس مقوله های فعال و غیر فعال توسط فرمول ویلیام رومی تحلیل و ضریب درگیری آن ها مشخص شده است. نتایج به دست آمده نشان می دهد ضریب درگیری در مقوله فعالیت با 84/0 بیشترین ضریب درگیری و مقوله متن با داشتن 29/0 درگیری کمترین ضریب درگیری را داشتند. البته ضریب درگیری مقوله تصاویر و اشکال با داشتن ضریب درگیری 62/0 حاکی از فعال بودن کتاب مطالعات اجتماعی سوم دبستان می باشد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی کارکردهای روش تربیتی مقایسه ای و تمثیل در قرآن کریم
لطفعلی آتشبار
واکاوی رویکردهای نوین ارتقای سطح کیفیت علمی معلمان در نظام آموزشی
معصومه خزایی کوهپر - فاطمه خزایی کوهپر
چگونه توانستم کندنویسی دانشآموزانم را بهبود ببخشم
طاهره محمد قلی پور رزکناری
بررسی تاثیرات آموزش مهارت های زندگی بر بهبود سبک زندگی کودکان و نوجوانان
سروش براری پاریجانی
مزایا و معایب آموزش مجازی در دانشگاهها
اکرم حافظی
بررسی تاثیر شیوه نوین تدریس در آموزش مجازی
فاطمه مرادی وهرانی - سعیده بنیاد - زینب مرادلو
بررسی اهداف تربیتی در سیستم نظام آموزشی کشور
سیده زهرا شبیری - فروغ منعم همایی
آداب و آثار سفر از منظر قرآن و حدیث
علیرضا همتی - حمیدرضا فریدی
آسیب شناسی برنامه درسی دوره های آموزش ضمن خدمت معلمان شهر مشهد بر اساس مدل اکر
سید جواد جعفری زاوه
آموزش و پژوهش در دانشگاهها و مدارس
طوبی رجب زاده
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0