0% Complete
صفحه اصلی
/
ششمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی تاثیر شیوه نوین تدریس در آموزش مجازی
نویسندگان :
فاطمه مرادی وهرانی
1
سعیده بنیاد
2
زینب مرادلو
3
1- فرهنگیان -پردیس الزهرا زنجان
2- فرهنگیان -پردیس الزهرا زنجان
3- فرهنگیان -پردیس الزهرا زنجان
کلمات کلیدی :
شیوه نوین، آموزش مجازی، یادگیری
چکیده :
داشتن دانش و تخصص برای اشتغال در شغل معلمی، شرط لازم بوده اما کافی نیست و باید به دانش و مهارت عملی در اصول و روشهای تعلیم و تربیت نیز مجهز باشد. از جمله فنون تعلیم و تربیت که هیچ معلمی از آن بی نیاز نیست، آشنایی با شیوه های نوین تدریس و ارزشیابی است. هدف از این مقاله بررسی تاثیر شیوه نوین تدریس در آموزش مجازی و ارائه راهکار و نمونه روش های نوین در آموزش مجازی است.روش به کار رفته در این مقاله، روش توصیفی از نوع مروری است که به شیوه کتابخانه ای انجام شده است. با توسعه آموزش های مجازی، نیاز به ایجاد نگاهی نو و کاربردی به فرایند آموزش ضروری است. نگاهی که فراتر از آموزش های سنتی معلمان باشد و شرایط محیطی را به گونه ای بکار گیرد تا آموزش را بدون نیاز به حضور فیزیکی افراد تداوم بخشد. یکی از رویکردهای مدارس در حوزه تربیتی،تربیت دانش آموزان خالق و نوآور است. دستیابی به این امر مستلزم بهره مندی از امکانات و ابزارهای موجود است،باتوجه به گسترش فناوری های نوین در سطح جهانی و بهره مندی همه افراد،نظام آموزش و پرورش به عنوان یک نام پیشرو در امر تبیت دانش آموزان می تواند از این ابزارها استفاده نماید.آموزش در فضای مجازی به عنوان راه حلی برای این مسئله به وجود آمد و فرصتهای جدیدی را در عرصه زندگی و یادگیری، به ویژه برای بزرگسالان فراهم آورده است. گرچه روش های متداول آموزش و تدریس در خیلی از مواقع از نظر اجرا خیلی ساده تر از روش های نوین است، لیکن هنگامی که اثربخشی آموزشی و کیفیت یادگیری مورد توجه باشد، لازم است از روش و فناوری های جدید استفاده شود.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
شناسایی و تبیین جایگاه فناوری های نوین در فرآیند یاددهی یادگیری
سپیده شیرزادپور - مهدی کاظمی
ماهیت خلاقیت و شیوه های آموزش و پرورش آن در دانش آموزان
نگین صمدی تبارزنجانی
فن آوری و مهارت های حرفه ای و رویکردهای نوین آموزشی معلمان ریاضی دوره متوسطه در عصرجدید
عفت شیخی
راهکارهای تقویت مهارت خواندن و درک مطلب دانش آموزان به روش اقدام پژوهی
عسل فریدونی کوچکسرایی
قلمرو آموزش زبانهاي خارجي در برنامه درسي ملي و بررسي جايگاه آن
سید بهنام علوی مقدم - رضا خیرآبادی
نقش آموزش در بحران آب
فروزان ناصری - ثنا محمدزاده
چگونه توانستیم با افزایش حس مسئولیت پذیری در زینب، بی تفاوتی و سهل انگاری او را در انجام کارها کاهش دهیم؟
نادیا درویشی - محمدباقر فرقانی اوزرودی - لیلا نبی زاده - سیده نیایش رازقی موسوی
رابطه بین هوش اخلاقی با توانمندی روانشناختی معلمان مقطع ابتدایی منطقه مرند در سال تحصیلی 1401-1400
ابراهیم اکبری لیواری - معصومه اسماعیلی - فاطمه جهدی
یادگیری معکوس
زهره سربندی فراهانی
بررسی تاثیرگذاری سواد اطلاعاتی معلمان بر رشد شخصیت و توانمند سازی دانش آموزان دبستان آموزش و پرورش ناحیه ی 1 زاهدان
زهرا ابراهیمی شاهرودی - زهرا پودینه بحری - ام البنین پودینه - فرشته رمضانی خیبری
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0