0% Complete
صفحه اصلی
/
ششمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
چگونه توانستم مشکل پرخاشگری کلامی دانش آموزان را با روش بازی درمانی شناختی رفتاری، در کلاس اول کاهش دهم؟
نویسندگان :
ابراهیم خطیری
1
سمانه فرهادیان
2
سیده خدیجه موسوی
3
آتنا فرهادیان
4
1- آموزش و پرورش گلوگاه
2- آموزش و پرورش گلوگاه
3- آموزش و پرورش بهشهر
4- آموزش و پرورش گلوگاه
کلمات کلیدی :
پرخاشگری کلامی، بازی درمانی، دانش آموز، معلم، پیشگیری.
چکیده :
پرخاشگری کلامی حالت رفتاری است که فرد به وسیله آن خواستار به دست آوردن هدفی دیگر است و ابداً قصد حمله به دیگران یا اذیت کردن آنها را ندارد. اقدام پژوهی حاضر در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۹۹ در پایه اول دبستان دولتی دخترانه ۲۲ بهمن لمراسک با فراوانی ۲۰نفر از دانش آموزان انجام شده است .مسأله مورد نظر، وقوع رفتارهای پرخاشگرانه کلامی در بسیاری از دانش آموزان می باشد و هدف از انجام این پژوهش، کاهش پرخاشگری کلامی دانش آموز هدف ؟ و غیره می باشد .در این پژوهش که با رویكرد بازی درمانی، شناختی رفتاری در دو بعد جمعی و فردی در محیط کلاس و خارج از کلاس به اجرا در آمد، از روش توصیفی که جنبه ی عینی و واقع نگاری دارد استفاده شده است .ویژگیهای این روش بهره گیری شاخص های آمار توصیفی مانند آمار، جدول، نمودار و تجزیه و تحلیل می باشد .در ابتدای پژوهش به تعریف پرخاشگری پرداخته شد که از معضلات جامعه ی ما می باشد ناهنجاری هایی که ریشه در عواملی دارد بعضاً پیش پا افتاده که با رعایت نكات ساده می توان از این ناهنجاری ها پیشگیری نمود .بر این اساس پژوهشگر با استفاده از روشهای استاندارد علمی مشاهده، مصاحبه، پرسشنامه و اسناد و مدارک موضوع را با مدیر و معاون پرورشی و همكاران و اولیا مدرسه در میان گذاشت و در جلسه شورای معلمین مطرح کرد تا مورد بحث و گفتگو قرار بگیرد و از تجربیات و راهكارهای همكاران استفاده شد .پژوهشگر بعد از گردآوری اطلاعات و انتخاب بهترین راه حل ها به اجرای آن پرداخت و سپس با استفاده از روش بازی درمانی و همچنین با ارزیابی و مقایسه شواهد 1 و 2 به تجزیه و تحلیل داده ها پرداخت .شواهد نشان داد که روش های عملیاتی شده منجر به کاهش پرخاشگری کلامی و افزایش سازگاری و ایجاد صمیمت بین دانش آموزان کلاس اول گشته است .
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
چگونه توانستم ازغیبت های غیر موجه دانش آموزم از مدرسه جلوگیری کنم ؟
رضا خیری
بررسی تحلیلی فرآیند های یادگیری مشاهده ای بندورا در روایت
علی رضایی
تاثیر نگرش مدیران بر توانمندی کارکنان سازمان های دولتی با نقش میانجی اعتمادسازی ادراک شده مطالعه موردی سازمان های دولتی شهر آمل
علیرضا بناگر - مرضیه رستمی
تاثیر مدیریت منابع انسانی الکترونیک بر رضایت شغلی با نقش تعدیلگر تبادل رهبر-عضو (مطالعه موردی: کارکنان آموزش و پرورش غرب استان مازندران)
اکبر رستمی - اصغر توسلی
بررسی تاثیر آموزش مبتنی بر کلاس گروه کانونی دانش آموزان در دروس ریاضی بر توسعه مهارت های اجتماعی و اثر ویژگی های معلمان به عنوان متغییر تعدیل گر
سحر صیادی
تجربیات زیستهی من درکارورزی ۱
کوثر عسکری سیار
اثربخشی روش یادگیری معکوس در آموزش نوین
معصومه عسگریان - محدثه امینی نیا - فاطمه رفیعی پور - زهرا مقصودی کلاردشتی
تاثیر ارزشیابی کیفی- توصیفی بر میزان فرایند یاددهی-یادگیری دانش آموزان دوره ی ابتدایی
نادر عبداله نژاد
فرصت ها و تهدیدهای استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) در آموزش ریاضی
مرتضی گرزین نژاد - شبنم مختاری
نقش نوآوری در توسعه خلاقیتهای سازمانی در دانشگاهها: تحلیل و راهکارها
رویا صلاحی نژاد
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0