0% Complete
صفحه اصلی
/
چهارمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
تاثیر ارزشیابی کیفی- توصیفی بر میزان فرایند یاددهی-یادگیری دانش آموزان دوره ی ابتدایی
نویسندگان :
نادر عبداله نژاد
1
1- دانشگاه تهران،کارمند آموزش و پرورش
کلمات کلیدی :
ارزشیابی کیفی توصیفی، فرایند یاددهی- یادگیری
چکیده :
هدف تحقیق حاضر تاثیر ارزشیابی کیفی توصیفی برمیزان یادگیری دانش آموزن مقطع ابتدایی ازدیدگاه آموزگاران ابتدایی مدارس شهر بوکان است. پژوهش حاضرازنوع پژوهش های توصیفی زمینه یابی می باشد ابزار مورد استفاده جهت جمع آوری اطلاعات یک پرسشنامه محقق ساخته متشکل از۳۰سوال بوده جامعه آماری این پژوهش بر اساس آخرین آمار و اطلاعت موجود 720 (343مرد و 377 زن) می باشد. برای انتخاب تعداد نمونه آماری ازطریق روش نمونه گیری تصادفی ساده، و تعداد 240نفر به عنوان انتخاب شدند. دراین پژوهش ازآلفای کرونباخ جهت پایان آزمون استفاده شده است و برای تحلیل داده ها ازتکنیک های آماری پارامتریک ازجمله آزمون T و تحلیل واریانس یک راهه و آزمون غیرپارامتریک مجذور خی ۲X استفاده شده است دراین پژوهش باتوجه به اعداد بدست آمده درهردونوع ارزشیابی به یک اندازه درمیزان و دوام یادگیری تاثیر دارند و اما نتایج آماری اختلاف معناداری را درباره تعمق یادگیری نشان می دهد که درمقایسه با ارزشیابی سنتی ارزشیابی توصیفی درتعمیق یادگیری نقش موثری دارد .
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تاثیر کاربرد اپلیکیشن های آموزشی بر عملکرد دانش آموزان دوره متوسطه اول شهر ساری
محمدتقی معتمدی تلاوکی - سمیه معتمدی تلاوکی - خدیجه قربانی ولیک چالی
A review of Teachers’ Language Assessment Literacy in the Context of Iranian Public EFL Education
Seyyed Morteza Hashemi Toroujeni - Mohammad Reza Ebrahimi
استفاده آموزشی رایانه در نظام آموزش و پرورش
مسعود واحدی - سعید فیروزی
به کارگیری یادگیری عمیق در بهبود حرکت ماشین های خودران
محمدکاظم طهماسبی - محمد شیخ الملوکی
نقش آموزش شیوه های فرزندپروری بر استقلال فرزندان ( مورد مطالعه مدارس مقطع متوسطه دوم در استان مازندران )
نازنین صدیق - محمد حسن شکی
تبیین رابطه صفات شخصیتی با سلامت ذهنی معلمان مقطع ابتدایی شهرستان چالوس
مریم توسلی نژاد - خدیجه شعبانی
توانمند سازی معلمان در دوران کرونا با گروه سواد رسانه و تدریس اورژانسی
کوثر کاظمی فلوردی - پرستو پرتقالی
بررسی رابطه معنویت در محیط کار با تعهد سازمانی و اخلاق کاری (مطالعه موردی: معلمان مقطع ابتدایی شهرستان ساری)
فرزانه سفری ماچک پشتی - حسین حسن پور
بررسی گرایش دانش آموزان نسبت به عرفان های نوظهور و عوامل موثر بر آن در استان گلستان
بهاره بینات
جهانی شدن و تحول در آموزش و پرورش
زهره آقائی نصرلو - صغرا مرادپور - یاسر سالاریان
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0