0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی تاثیر حس تعلق دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان بابلسر به مکان آموزشی در جهت رشد و شکوفایی خلاقیت
نویسندگان :
سجاد هدایتیان
1
1- موسسه آموزش عالی سبز آمل
کلمات کلیدی :
محیط آموزشی،حس تعلق به مکان،نگرش دانش آموزان،کمبود تجهیزات
چکیده :
در طراحی بسیارى از فضاهاى آموزشی، به جنبه هاى روحی و روانشناختی دانش آموزان کمتر توجه شده است. به نظر روان شناسان محیط، محیط آموزشی باید به گونه اى طراحی شود که یادگیرى در آن آسان و خوشایند باشد. نیاز روز افزون کشور ما به گسترش فضاهاى آموزشی ، یکی از مشکلات اساسی جامعه است که بایستی بدان پرداخته شود. متأسفانه اغلب فضاهاى آموزشی مدارس کشور سازگارى لازم را با ویژگی هاى روانشناختی دانش آموزان ندارند و بدین لحاظ می توانند بر عملکرد دانش آموزان و میزان خلاقیت آنان تأثیرگذار باشند. در این تحقیق هدف بررسی و ارزیابی بررسی تاثیر حس تعلق دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان بابلسر به مکان آموزشی در جهت رشد و شکوفایی خلاقیت است؛ چرا که ایجاد رغبت و حس علاقه مندى به محیط آموزشی، از عوامل مؤثر در برداشت دانش آموزان از محیط مدرسه نهایتاً سبب شکوفایی خلاقیت در آنها می گردد. روش تحقیق استفاده شده در این پژوهش توصیفی از نـوع پـس رویدادى علّی– مقایسه اى می باشد. جامعه آماري پژوهش مشتمل برکلیه مدرسه هاي مقطع ابتدایی شهرستان بابلسر است. به منظور اجراي طرح پژوهشی، از میان مدارس آموزش و پرورش شهرستان بابلسر، به تصادف انتخاب گردید. نتیجه این که بروز کارهاي خلاقانه بین دوگروه مدارس الف و ب در آزمون حس تعلق به مکان در زیر مجموعه هاى وجود کلاس اختصاصی یا عدم وجود آن تفاوت معناداري وجود دارد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
هنر حل مسأله (حل یک مسأله)
محمد هادی رستمی
تأثیر بکارگیری هوش مصنوعی در سیستم آموزشی مدارس بر بهبود فرآیند یادگیری دانشآموزان
فرزانه رفیعی خارکشی - حسن آزادی همت آبادی
ارزیابی کیفیت فارغ التحصیلان هنرستان های فنی و حرفه ای استان مازندران
فهیمه رضایی
بررسی رابطه عملکرد تیمهای کاری با انگیزش ورزشی و پیشرفت ورزشی در دانشجویان استان ایلام
سیده طاهره موسوی راد - اکرم محجوب
بررسی نقش مدیریت استعداد بر سرمایه فکری معلمان
رضا براری - صابر زلفی - ربابه پاکزاد سوچلمائی
اثربخشی آموزش مبتنی بر نقشه مفهومی بر معنای تحصیلی و موفقیت خواهی دانش آموزان دختر پایه ششم
فاطمه فاتحی - سمانه فاتحی
آموزش و پرورش کارآمد ، بررسی ویژگی های آن
فریبا سروری - نفیسه ماجانی
بررسی موانع عدم استقرار مدارس هوشمند در ایرانh
روح اله چراغی - زهرا بیگدلی
بررسی تحلیلی فرآیند های یادگیری مشاهده ای بندورا در روایت
علی رضایی
چگونه توانستیم مشکل اضطراب یگانه دانش آموز پایه یازدهم انسانی مدرسه علامه حلی را برطرف کنیم؟
عاطفه دیوسالار - فاطمه تقی پور - ملیکا اسفندیاری
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0