0% Complete
صفحه اصلی
/
هفتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی اختلالات یادگیری کودکان دیر آموز
نویسندگان :
فاطمه نوری
1
عبدالجلیل بالال
2
ناهید نوری
3
زهرا نوری
4
1- دانشگاه بین المللی چابهار
2- مدرسه حکمت تلنگ
3- دانشگاه آزادزابل
4- دانشگاه آزادچابهار
کلمات کلیدی :
اختلالات یادگیری،دیرآموزی،چالش های آموزشی،راهکارهای آموزشی
چکیده :
اصطلاح ناتواني يادگيري به يك نوع نارسايي شناختي در يك يا چند فرآيند ذهنی در حوزه درك صحيح زبان گفتاري ، نوشتاري شنيداري ، فكر كردن ، خواندن و نوشتن ،هجي كردن و محاسبات رياضي مربوط مي شود.يعني كودكان و نوجواناني كه به رغم انكه از نظر هوشي و قدرت بينايي و شنوايي مشكلي ندارند اما در ياد گيري برخي از مواد درسي يا درك برخي مفاهيم با مشكل مواجه هستند کودکان دیر آموز گروهی از کودکان هستند که بهره هوشی معادل 70 تا 85 دارند و حدود 13/6 درصد کل جمعیت را تشکیل می دهند. این گروه از کودکان دارای هیچ گونه علامت جسمی یا ظاهری مشخصی نیستند و به جز در امور تحصیلی و فعالیتهای پیچیده ذهنی که ممکن است با شکست مواجه شوند در سایر امور زندگی می توانند مستقل عمل کرده و موفق شوند . اغلب محققان و متخصصان بر این اعتقادند که اگر چه افراد دیرآموزممکن است نیازهای آموزشی ویژه داشته باشند با این حال برای جایابی در سیستم آموزشی ویژه مناسب نیستند و باید در مدارس عادی آموزش ببینند. با در نظر گرفتن این وضعیت یک معلم در کلاس درس عادی با طیفی از دانش آموزانی سر و کار دارد که از نظر ویژگی های شناختی و عاطفی در سطوح مختلفی قرار دارند و اگر بخواهد در امر آموزش به این کودکان موفق باشد باید شناخت همه جانبه ای نسبت به همه ی آنها داشته باشد و آموزش خود را با سطوح مختلف توانایی های گوناگون دانش آموزان سازش دهد. باچالش های آموزشی روبروهستیم وباید راهکارهای مناسب بیابیم.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
شناسایی گونه های کاندیدایی جدا شده ازکاتتر ادراری بیماران بستری شده در بیمارستان های شهرستان آمل و تعیین حساسیت آن ها نسبت به فلوکونازول
کمال قربانی - علی رائفی
تاثیرآموزش مهارت خود کنترلی در مشکلات رفتاری دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان چالوس
فرزانه الهیار - مریم نبی پور خانقاه
عملکرد معلم در کلاس درس دانش آموزان
فریبا محمدی - نرگس تباح فر - معصومه طافی
تکنولوژی نقل و انتقال با تکیه بر مفاهیم اسلامی (مورد مطالعه: کاربرد تکنیک طی الارض)
سرور سفیدگر - حسین علی احمدی جشفقانی
چشم اندازهای آینده کلاس درس
سمیرا حسن زاده - زبیده احمدی - سیده زهرا میربابایی - فاطمه شاکری - مهتابه اسمعیلی
بررسی نقش ذهن آگاهی بر سلامت روان و تنظیمات هیجانی دانش آموزان
امیرحسین اسماعیلی - فاطمه پورمند
ارتباط ادبيات فارسي با رياضي
محمد آقاجانپور عمران - نگار رشید
«بررسی عوامل اجتماعی موثر بر افت تحصیلی دانشجویان دانشگاه مازندران(مطالعه موردی: دانشکده علوم انسانی و اجتماعی)»
محمد نبی نجفی اندرور - مهدی فقیه عبدالهی
اثر بخشی توانبخشی شناختی بر کارکردهای اجرایی و اضطراب ریاضی دانش آموزان دوره ابتدایی مبتلا به نارسایی خوانی ناحیه 2 شهرستان ساری
نسرین نبوی - میثاقه کاشی سرخی - لیلا آهنگر بهان - فاطمه زارع
ضرورت و اهمیت استفاده از روزنامه و مجله در کلاس های چند پایه
زینب باقری - اقبال نصیری برم الوان
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0