0% Complete
صفحه اصلی
/
ششمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
نقش فناوری اطلاعات در آموزش ریاضی و غنی سازی کلاس درس
نویسندگان :
مرتضی علیجانپور لداری
1
رضا براری
2
1- دانشگاه فرهنگیان مازندران مرکز شهید رجائی بابل
2- آموزش و پرورش بابل - دانشگاه فرهنگیان شهید رجایی بابل
کلمات کلیدی :
فناوری اطلاعات، درس ریاضی، کلاس درس، مدارس.
چکیده :
ما در این پژوهش، به دنبال جست و جو و بررسی کارایی های فناوری اطلاعات و ارتباطات جهت فراگیری سلیس درس ریاضی و پیشنهاد هایی جهت توسعه آن هستیم. شالوده کار این روش استفاده از منابع کتابخانه و مقالات است. امروزه فناوری اطلاعات، نقش اساسی در حیطه های گوناگون ایفا می کند. شناخت از فناوری اطلاعات وارتباطات و استفاده از آن ها که روش یاد گیری جدید نامیده می شود، فرا تر از یاد گیری قدیم است و بایستی با تجلی فناوری های نوین مورد توجه تمامی افراد قرار گیرد. یکی از حیطه هایی که با ورود فناوری اطلاعات، دچار تحول اساسی شده، حیطه آموزش است. نتایج نشان داد که کاربرد فناوري اطلاعات و ارتباطات در تغییر دیدگاه ، استقرار و پایـداري مطالـب درسـی، مهـارت استدلال و قدرت خلاقیت و در نهایت یادگیري فعال درس ریاضی تأثیر دارد. فناوری اطلاعات و ارتباطات نه تنها باعث ترقی مهارت های پایه از سرحد خواندن، نوشتن، حساب كردن واستدلال كردن ریاضی می شود، بلکه این قابلیت را دارد كه سواد اطلاعاتی را نیز ارتقا بخشد، از این رو آموزش مهارت های فناوری اطلاعات و ارتباطات، قاعده بسیاری از نظام های آموزش و پرورش جهان است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی ضرورت ایجاد رشته آموزش و تربیت فنی و حرفهای در دوره کارشناسی ارشد
ندی دیده ور
قرآن وسلامت
بیژن مصطفی پورکندلوسی - فاطمه کشوری محبوب
طرح بازرگانان کوچک، راهکاری جهت رونق تولید و استفاده از کالای ملی در میان دانش آموزان
عذرا بیگم هژبری - بنت الهدی آقاپور کاظمی - محمدباقر فرقانی اوزرودی - مهدیه گلپور
بررسی اثر بخشی آموزش مهارت های تاب آوری خشم بر تاب آوری خشونت در تعارضات بین زوجین شهر میاندوآب
حانیه کریمی
بررسی نقش آموزش های مجازی در اثر بخشی نظام آموزشی (مطالعه ی موردی معلمان آموزش و پرورش شهرستان ایلام)
بهمن غلامی - مریم رشیدنهال
مدارس کارآفرین و ضرورت کارآفرینی در مدارس
معصومه همتی زاده - زینب داودی - آرزو موسوی
تأثیر شغل والدین بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ابتدایی ناحیه 1 شهر زاهدان در دوره کرونا
فاطمه عیسی زایی
تحلیلی بر نظریه های یادگیری ریاضی APOS و SOLO
سعید حق جو - ابراهیم ریحانی
متاورس در آموزش
علی اکبر محمدی - مریم علی زادگان - عاطفه کثیری - فاطمه رستگار تبار - سیدعلی اصغر پرستاران
الگوهای تغذیه ای در پیشگیری از پرفشاری خون: یک مطالعه مروری
حامد نظیف - محمدرضا رضانژاد - محمد قلی پور - برات الله حسن پور - ریحانه معصومی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0