0% Complete
صفحه اصلی
/
پنجمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
تحلیلی بر نظریه های یادگیری ریاضی APOS و SOLO
نویسندگان :
سعید حق جو
1
ابراهیم ریحانی
2
1- دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران
2- دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران
کلمات کلیدی :
نظریة SOLO ، نظریة APOS، یاددهی و یادگیری ریاضی، ساخت و سازگرایی
چکیده :
یاددهی و یادگیری ریاضی از دیرباز دارای مشکلاتی بوده است و هنوز نیز برخی از مشکلات آن باقی مانده است. این که ما چگونه یک مفهوم ریاضی را یاد می گیریم و چگونه باید تدریس کنیم تا دانش آموزان یا دانشجویان یک مطلب ریاضی را به درستی درک کنند؛ سؤالاتی همیشگی است که دوست داریم پاسخی برای آن پیدا کنیم. برای درک عمیق از یادگیری ریاضیات، لازم است که شرایطی که دانش آموز آن مفهوم را یاد می گیرد بفهمیم تا یادگیری معنادار صورت بگیرد. نظریه های زیادی برای توصیف ساخت مفهوم در ریاضی وجود دارد. در این پژوهش، دو نظریة ساخت و سازگرایی APOS و SOLO که هر دو ریشه در نظریة رشد شناختی پیاژه دارند، می توانند ابزارهای مفیدی باشند تا با درک درست و به کارگیری آن ها بتوانیم در کلاس های درس، برای یاددهی و یادگیری بهتر ریاضیات استفاده کنیم. در این پژوهش سعی شده است با یک رویکرد کیفی و با استفاده از مطالعة ادبیات و پیشینه، ابتدا این دو نظریه به خوبی تبیین شده و تفاوت ها، تشابهات و کاربردهای آموزشی آن ها با ذکر مثال مشخص شود.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی نتایج کاربرد آموزش الکترونیکی در آموزش و پرورش و آموزش عالی
فائزه مؤمنیان - مائده صالحیان
مقایسه عملکرد دانش آموزان نارسا نویس و عادی مقطع ابتدایی ناحیه 2 ساری در آزمون ادراکی – بینایی فراستیگ
فرزانه الهیار
شیوه موثر در یاددهی تقسیم کسر و عدد مخلوط
رقیه رزمی - مینا شادکام
رابطه بین سلامت سازمانی و درگیری شغلی معلمان ابتدایی
مهدیه هدایتی مهدی آبادی - احمد حاجی مرادی
نقش گروه های آموزشی در توانمند سازی حرفه ای معلمان
مریم حسین پور
نقش بازی های آموزشی در یادگیری و پیشرفت تحصیلی در مدارس ابتدایی شهرستان چالوس با رویکردی توصیفی
فرزانه محمودبابویی - مهدی شهسوار پیرکویی - زهرا کریمی راد
تربیت دینی و عوامل تأثیرگذار بر گرایشات دینی کودکان، نوجوانان و جوانان
افتخار قاسم زاده - میثم سلیمانی
تأثیر روش تدریس معلمان و انگیزش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در یادگیری درس ریاضی پایه ششم
علی غلامی عالمی - مریم ناطق
مدیریت استفاده از تلفن همراه توسط دانش آموزان در کلاس درس
فاطمه سیر - سمیرا حسن زاده - فاطمه شاکری - سیده زهرا میربابایی - زبیده احمدی
بررسی تاثیر توانمندسازی علمی و بهبود سطح آموزش منابع انسانی در ارتقا عملکرد شغلی (توسط آزمون فرضیات)
نسرین سیمائی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0