0% Complete
صفحه اصلی
/
ششمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی ضرورت ایجاد رشته آموزش و تربیت فنی و حرفهای در دوره کارشناسی ارشد
نویسندگان :
ندی دیده ور
1
1- سازمان پژوهش و برنامه ریزی اموزشی
کلمات کلیدی :
آموزشوتربیت فنيوحرفه اي، آموزش عالی، رشته کارشناسی ارشد آموزش و تربیتفنيوحرفهاي
چکیده :
دوره کارشناسی ارشد آموزش و تربیت فنیوحرفهای یک دوره میانرشتهای است که از تلفیق علوم تربیتی، علوم اقتصادی، فلسفه و علوم مهندسی و فنی به وجود آمده است. هدف دوره توسعه صلاحیت حرفهای دبیران فنیوحرفهای و مهارتی در امر آموزش فنیوحرفهای در هنرستانها و مراکز آموزش فنیوحرفهای میباشد. هدف پژوهش حاضر بررسي ضرورت ايجاد رشته آموزش و تربیت فني و حرفهای در دوره كارشناسي ارشد است. پژوهش از نوع کیفی و هدف آن کاربردی است و از روش تحلیل مطالعات و مصاحبه با صاحبنظران آموزش و تربیت فنیوحرفهای که به صورت هدفمند انتخابشدهاند انجامشده است. یافتههای حاصل از تحلیل مطالعات و مصاحبه با صاحبنظران، ضرورت ايجاد رشته آموزش و تربیت فني و حرفهای در دوره كارشناسي ارشد در کشور را نشان داد. همچنین نشان داد کشورهای موردمطالعه در طراحی و ایجاد رشته کارشناسی ارشد آموزش و تربیت فنیوحرفهای دارای تجربه هستند. مخاطبان این پژوهش مرکز نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش، هنرآموزان، کارشناسان آموزش فنیوحرفهای و مهارتی در حوزه ستادی آموزش و پرورش، سرپرستان بخشهای فنی، مدیران هنرستانها، پژوهشگران آموزش و تربیت فنیوحرفهای میباشد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی روش های سنجش در ارزشیابی کیفی – توصیفی، چالش ها و فرصت ها
فریبا سروری - سوری احمدی خطیر
رابطه بین خودکارآمدی و ابعاد آن با کیفیت زندگی کاری و امید به زندگی (مطالعه موردی: معلمان آموزش و پرورش ناحیه دو ساری)
شهناز دهقان نژاد - علی مددی
ارزیابی تاثیر نرم افزار جئو جبرا در یادگیری درس هندسه (مبحث تبدیلات هندسی )دوره دوم متوسطه
مرتضی گرزین نژاد - محمد دهقاندار
شیوه موثر در یاددهی تقسیم کسر و عدد مخلوط
رقیه رزمی - مینا شادکام
نقش فناوری اطلاعات در توانمندسازی نیروی انسانی با تأکید بر انگیزش مشارکت ورزشی در معلمان شهر اصفهان
مصطفی فروزان فر - فاطمه شکاری
تاثیر قالب ها و چگونگی انتقال مفاهیم در تالیف کتب درسی با توجه به راهبرد های نوین آموزشی و پژوهشی
سکینه حافظی - سهیلا شرف زاده - سمیه یونسی خانقاهی - بهنام قاسمی
اثر بخشی آموزش خود دلگرم سازی بر نشاط ذهنی و پایستگی تحصیلی در دانش آموزان دختر متوسطه دوم شهر تربت حیدریه
طوبی زنگنه - مصیب زنگنه - زهرا عرب زاده زوزنی
مسیری نوین در جاده تعلیم و تربیت (آموزش اعتماد به نفس از مقطع ابتدایی)
آزاده دقیق مهابادی
چگونه توانستم مشکل کمرویی دانش آموز پایه سوم ابتدایی، ساینا، را بهبود بخشم؟
آذر فلاح جلودار
تأثیر بازیهای آموزشی بر انگیزش و یادگیری دانشآموزان در عصر دیجیتال
علیرضا سلطانی نظیر - مهدی مرادی - طاهره سام دلیری
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0