0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی رابطه حمایت اجتماعی مدیران با سلامت روانی دانش آموزان کلاسهای اوقات فراغت و فوقبرنامه ورزشی شهر بیرجند
نویسندگان :
آسیه فاطمی زاده
1
نسیبه فاطمی زاده
2
اطهر عظیمی شیرخند
3
1- دانشگاه فردوسی مشهد
2- دانشگاه بیرجند
3- دانشگاه بیرجند
کلمات کلیدی :
حمایت اجتماعی،سلامت روانی،کلاسهای اوقات فراغت،فوقبرنامه ورزشی
چکیده :
هدف این پژوهش بررسی رابطه حمایت اجتماعی مدیران با سلامت روانی در دانش آموزان کلاسهای اوقات فراغت و فوقبرنامه ورزشی شهر بیرجند میباشد. روش تحقیق از نوع توصیفی – پیمایشی از نوع همبستگی میباشد. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه دانش آموزان مقطع متوسطه شهر بیرجند میباشند که در کلاسهای اوقات فراغت و فوقبرنامه ورزشی مشارکت داشتند (621 نفر)؛ بر اساس جدول مورگان تعداد 242 دانش آموز بهعنوان نمونه آماری بهصورت تصادفی ساده انتخاب شدند. برای گردآوری دادهها از پرسشنامه سلامت روان گلدبرگ (1972) و پرسشنامه حمایت اجتماعی فیلیپس (1986) استفاده شده است. یافتههای تحقیق نشان داد بین حمایت اجتماعی و همچنین مؤلفههای (حمایت خانواده، دوستان و سایرین) و سلامت روان دانش آموزان در کلاسهای اوقات فراغت و فوقبرنامه ورزشی همبستگی مثبت و معناداری وجود دارد. در نتیجه براي همگام شدن دانش آموزان در راستای بهبود سلامت روان، بايد محیط آموزشی سالم و مطلوب به صورت مستمر ايجاد گردد و مدیران دانشگاه با حمایتهای همهجانبه خود زمینه ایجاد همدلی و در نهایت ارتقای کیفیت کلاسهای اوقات فراغت را فراهم آورند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
موانع استفاده از تجارت الکترونیک و حل موانع آن
فاطمه قاسمی - رقیه محمدی
ادغام کسب و کار دیجیتالی و اقتصاد سبز؛ فرصت هایی برای توسعه ی پایدار زیست محیطی
سیده رقیه رمضان زاده مقری - مریم کاردگر
تاریخ ریاضیات؛ ظرفیتی مغفول در آموزش ریاضی
امیرحسین مهری - محمدجواد اسلامپور - مهدیه اجدادی
چگونه توانستم مشکل خوانداری دانش آموزم را به روش حل مسئله و بازی بهبود بخشم ؟
هاجر عفتی - رضا براری
بررسی تاثیر سیستمها و فناوریهای اطلاعات بر مدیریت سازمانها
سید علیرضا رسولی - مجید شیرزاد
تبیین رابطه ساختار سازمانی با یادگیری سازمانی در ادارات بیمه سلامت استان مازندران
محمد علی اقبال - دکتر داود کیاکجوری
تعامل بین افراد، اطلاعات و نوآوری: سواد اطلاعاتی به عنوان زیربنای رفتار کاری نوآورانه – مورد مطالعه در آموزش و پرورش
مرضیه زرودی
تحلیل محتوای کتاب مطالعات اجتماعی پایه سوم دوره ابتدایی براساس مؤلفه های اقتصادی
محمدمهدی نامی - ناصر کمالپور
تحلیل محتوا متن کتاب مطالعات اجتماعی سوم دبستان با روش ویلیام رومی
فاطمه بابایی - شهلا اسکندری - فاطمه قریشی - زهرا هاشم زاده
بررسي عوامل موثر در هدايت تحصيلي دانش آموزان مقطع متوسطه اول شهرستان دهلران
فرشته هواسی - سما خسروي - منا نصراللهي - طاهره شوهان
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0