0% Complete
صفحه اصلی
/
سومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
تحلیل محتوای کتاب های درسی پایه ششم ابتدایی از نظر انطباق با اهداف آموزشی و پرورشی این پایه طبق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
نویسندگان :
مبینا عاشوری تلوکی
1
مائده علیزاده
2
فاطمه فلاح
3
محبوبه طالبی
4
1- آموزش و پرورش
2- آموزش و پرورش
3- آموزش و پرورش
4- آموزش و پرورش
کلمات کلیدی :
محتوای کتاب های درسی، پایه ششم ابتدایی، اهداف آموزشی و پرورشی، سند تحول بنیادین
چکیده :
هدف اصلی این پژوهش تعیین میزان انطباق محتوای کتاب های درسی پایه ششم ابتدایی با اهداف آموزشی و پرورشی این پایه در سند تحول نظام بنیادی از دید آموزگاران است.روش پژوهش از نوع روش پژوهش پيمايشي يا زمينه يابي است. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه آموزگاران مرد و زن پایه ششم ابتدایی شهرستان کنگاور بوده، که تعداد آنان 108 نفر مي-باشد. با توجه به محدودیت حجم جامعه آماری ، کلیه افراد جامعه مورد مطالعه قرار گرفته اند و از روش تمام شماری بجای نمونه گیری استفاده شده است . روش گردآوري داده ها به صورت ميداني بوده و با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته اطلاعات مورد نياز جمع آوري شده است. اين پرسشنامه شامل 56 سؤال و دارای 6 بخش بوده، که دارای روايي محتوايي و اعتبار و پايايي 93/0 است كه نشان از اعتبار و پايايي بالاي پرسشنامه است. برای تجزیه و تحلیل داده ها از شاخص هاي آمار توصيفي نظير فراواني، درصد، نمودار، ميانگين، انحراف استاندارد و آمار استنباطی نظيرآزمون ناپارامتریک کلموگراف – اسمیرونف و آزمون t تک گروهی در محیط نرم افزار SPSS استفاده شده است، نتايج نشان داد: از نظر آموزگاران پایه ششم ابتدایی، محتوای کتابهای درسی این پایه در حد مطلوبی با اهداف آموزشی و پرورشی ترسیم شده پایه ششم در سند تحول نظام بنیادی آموزش و پرورش انطباق دارد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی تاثیر بازی های رایانه ای بر وضعیت تحصیل و رفتار دانش آموزان از نظر والدین و معلمان
معصومه بهرامی - آرزو کوچکی - محمد عرب عامری
چگونه توانستم اختلال لکنت زبان دانشآموز پایه اول ابتدایی مدرسه زنده یاد اکبری چالوس را برطرف کنم؟
سیده فاطمه حسینی نسب - هانیه جعفرنیا صومعه سرایی
بررسی عوامل موثر تربیت دانش اموزان در برنامه ی درسی پنهان در بین مدیران شهرستان چالوس به کمک روش آنتروپی
عالیه پیرخندان گل سفید
تأثیر تدریس به شیوه سازنده گرایی بر علاقه به درس: یک مطالعه نیمه آزمایشی
مصطفی صفری - لیلا نجارکریمی - ماهرخ فرجی پول
چالشها و آسیبهای آموزش مجازی برای دانش آموزان دوره ابتدایی در نظام آموزش عمومی ایران
فرانک ملائی آستمال - مهدی محمودی
بررسی تأثیرکیفیت زندگی کاری بر استرس شغلی (مورد مطالعه: آموزش وپرورش شهرستان محمودآباد)
شهلا زرجام
« آموزش تفکر محور» در نظام تعلیم و تربیت کشور، چالش ها، راهبردها و راهکارها
نفیسه علمی نیک
نقاط ضعف ارزشیابی کیفی-توصیفی و آسیب های ناشی از نحوه اجرا
زهرا غفاری آبی سفلی
بررسی کتاب ریاضی و آمار3 دوازدهم انسانی
معصومه کدخدایی - مریم سلیمانی کیا - عفت شیخی
کارورزی به عنوان ابزاری برای شناخت همه جانبه محیط آموزشی
اسرا کاویانی چراتی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0